Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tuner ej ledig. Bara 2 kanaler funkar

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    11
    Tackad
    1 gånger

    Tuner ej ledig. Bara 2 kanaler funkar

    På sistone har min dm 800 HD se med openpli börjat spöka. När jag tänkt se tv så står det plötsligt tuner ej ledig och alla kanaler blir grå förutom viasat sport och fotboll som funkar.

    Omstart löser icke problemen. Problemet kan sitta i länge för att plötsligt gått till sig. Däremot verkar det hjälpa mer av att bryta strömmen under längre stund och sen försöka.

    Provat flasha nyaste openpli men problemet återstår. Detta är dagligen.. Någon som har tips? Provat byta switch utan lycka

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Någon timer / timeshift igång ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Har du boxen öppen mot internet? Jag hade bytt lösenord på root bara för säkerhets skull, det KAN ju vara någon som åker snålskjuts på din tuner, även om sannolikheten förmodligen är låg (så gå inte bananas nu ). Annars kanske någon timeshift igång som matkoh säger? Inte så troligt om problemet uppstår direkt efter en omflashning igen dock (då bör du själv veta vad du gör ju).

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    11
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Jicarala Visa inlägg
    Har du boxen öppen mot internet? Jag hade bytt lösenord på root bara för säkerhets skull, det KAN ju vara någon som åker snålskjuts på din tuner, även om sannolikheten förmodligen är låg (så gå inte bananas nu ). Annars kanske någon timeshift igång som matkoh säger? Inte så troligt om problemet uppstår direkt efter en omflashning igen dock (då bör du själv veta vad du gör ju).
    bumpar tråden då problemet återkommit! Har lagt in nyaste openpli i hopp om att få bort detta och det hjälpte någon vecka. Nu är problemen tillbaka igen!. Har provat stänga boxen från internet utan lycka. Det konstiga är att detta kan hända direkt jag väcker boxen från standby också. Blir tokig och behöva starta om boxen varje gång man ska se tv

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Prova att ta bort locket till boxen och tryck tunern på plats - DM800se har den svagheten att tunern går mycket lätt löst - det kan vara orsaken, så det är värt ett försök at prova.

    vh/Bosse

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    En dålig strömförsörjning kan också orsaka detta.

    vh/Bosse

Liknande ämnen

  1. Ingen tuner ledig
    Av Manzzon i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-10-12, 11:54
  2. HD Kanaler. Bara SVT som funkar
    Av Lusse3 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-09, 22:09
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 20:25
  4. Timeshift funkar bara på fria kanaler?
    Av assnike i forum DGStation
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-07, 18:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss