Växjö med 120 cm parabol. Gjorde en sökning vid 23-tiden igår kväll för att se om ITV HD skulle ramla in, men det gjorde den inte. Värdena såg "normala ut" (~50% av max).
Flyttade från Lund för ett år sedan. Då behövde jag min 150 cm parabol för att få bild.
kolla in astra2-forumet på nätet; astra2.org????? Googla runt lite. ( astra2, expat, tv,...) där finns det forum och noggranna fotavtryck.
Det gjordes ett politiskt utspel om att det är för lätt att komma åt BBC iPlayer även för de som inte betalar TV-licens och att det skall stoppas. Att de då samtidigt ökar signalstyrkan är tveksamt. Hoppas kan vi, men det är tveksamt.
Risken finns att det är ett väderfenomen. En gång fick jag in en tysk DVB-T-sändare i Lund med en antenn som knappt brukade få in Danmark.
Tyvärr är mitt råd att vänta ett par dagar och se om kanalerna är kvar innan det är dags att tänka på uppgradering. Om kanalerna finns kvar skulle du kunna göra en paraboljustering då det skiljer någon mm vid optimering av BBC/ITV mot de andra kanalerna på ASTRA2 (shopping/ naken/ indiska, ...)
Lycka till!