intällningar i db7020 då det är väl där du ska fixa med
dåligt från db blir dåligt på tv
intällningar i db7020 då det är väl där du ska fixa med
dåligt från db blir dåligt på tv
Ja möjligt att du har rätt men vad skall jag ändra/testa med då ? tycker inte att det går att göra så mycket... Har varit i meny/inställningar/system/A/V inställningar men utan framgång. Bästa fel beskrivningen är väl kanske att de ser ut som att allt pixlar till sig lite...
Men HDMI kabeln skall helt klart bytas som en test.
Finns skivor med testmönster osv som du kan använda för att ställa in en tv optimalt. Har du ett xbox one så vet jag att det finns en kalibrerings guide där. Men man brukar ju stänga av allt "lulllull" och sen justera efter det.
Tex har min philips tv nån inställning som gör tvn mörkare och ljusare om vartannat. Vilket är svin irriterande när man kollar på nått.
Har du ingen annan box, dvd spelare eller dylikt att prova med? Har du bättre bild med annan box men med samma hdmi och inställningar på tvn så är det ju boxen. Lika illa bild så är det ju tvn eller kabeln.
kaptenmorgan det går att stänga av det är en sensor
som känner av ljuset så den ändra bilden efter hur mörkt eller ljust det är
Ja dåligt även på HD kanalerna, har inte fått tummen ur och köpt ny kabel än men hoppas jag hinner under dagen. En film från USB kanske kan vara en testväg fram iofs.
Signalen till boxen har knappast förändrads så jag använder exakt samma antenn kabel mm som förut och då var bilden precis som den skall vara...
ja men en antennkabel kan gå sönder med och kan störa bara vissa frekvenser så testa byta den med
även om du kör en hd kanal ?
är bilden skit då med eller?
om allt pixlar sig så är det mest troligt signalfel
så gå igenom dina anslutningar och signal vart du tar ifrån parabol eller vad?
Förhoppningsvis har du USBportar, på både TV & box ?
Varför inte då ladda ner någon testbild/film från youtube och testa från USBpinnen.
Men antagligtvis är det ju kabeln eller insignal till boxen