Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Fungerar VU+ Solo SE V2 med Comhems HD kanaler?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Du sätter programkortet (originalkortet) i SmartWi:s huvudenhet. Sedan kan du sätta ett klientkort i din CA-modul i mottagaren och ett annat klientkort i din newcamd server.
    Ok, tack lysande.
    Då ska jag försöka köra Solo2 med både parad HD-modul i CI+-porten och sen newcamd på smartcardplatsen!

    Antar att sätta upp burken med CA-modul som primär avkodare och ev. fallback som mgcamd måste gå att ordna också.
    Har någon erfarenhet av en sån setup säg gärna till och dela erfarenheter.

    SmartWi ska bli en kul bekantskap - hoppas jag... har försökt läsa på om olika fallgropar. Något speciellt du kommer o tänka på? Kortens Mhz var något jag läste om, fungerar det automagiskt nu för tiden eller är det något jag måste kolla upp? Kan jag bricka SmartWI klienterna och/eller CA-modul/kort och boxar om de är felinställda?

    Tack för att du tar dig tid.

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet av SmartWi utan bara det jag läst här i forumet. Nån annan kanske kan ge dig svar på de mer SmartWi specifika frågorna.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Ja om du har SmartWi eller liknande och har ena smartwi kortet i kortläsare och det andra i CA modul.
    Tack!
    Fungerar detta med nya comhem-kort?

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Du sätter programkortet (originalkortet) i SmartWi:s huvudenhet. Sedan kan du sätta ett klientkort i din CA-modul i mottagaren och ett annat klientkort i din newcamd server.
    Ok, så jag undersöker fortf. det här.
    På SmartWi's hemsida går följande att finna:
    CA System

    – refers to the particular method used in the decryption of TV signals. Several companies provide competing CA systems. VideoGuard (NDS), Ir**to Access, Nagravision, Conax, Viaccess, B-CAS (Multi 2), and Mediaguard (SECA) are among the most commonly used CA systems.


    SmartWi currently supports these CA Systems:


    Seca Mediaguard 1 & 2
    Viaccess 1, 2 & 3
    Cryptoworks
    Conax (without pairing)
    Ir**to 1 & 2 (without pairing)
    DRECrypt
    TongFang
    B-CAS (Multi 2)
    Some CA Systems are so-called proprietary – indicating that only decoder/set-top boxes provided by the Operator will function, and the viewing card must be inserted in this box during operation.


    The card is normally ‘paired’ with the box and cannot be used in other boxes. This also means that flat screen TV with embedded card reader or CA Module does not function with these systems. Among these systems are presently


    NDS Videoguard
    Nagravision
    Ir**to (with pairing)
    Conax (with pairing)
    Currently SmartWi does not work with systems using pairing. Basically, SmartWi only works when the operator viewing card can be removed from the decoder box and inserted in the SmartWi Master.


    Read more about CA Systems on Wikipedia here.
    Betyder det att det inte kommer att "lira" för de parade kanalerna?

    Tack igen för din tid atomized.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    SmartWi borde fungera då det är camodulen och inte kortet som avkodar.
    Däremot kommer man inte kunna se på parade kanaler samtidigt på flera boxar och det är inget som kortdelarna kan göra nåt åt.
    Mao fler och fler kanaler går över till HD så snart kommer ju det mesta vara parat och då kommer inte kortdelning att fungera heller varken med softcam eller smartwi och liknande.
    Men för att avkoda och se på en ensam box så ska man fortsätta kunna använda valfri box som stöder CI+.
    I dagsläget så fungerar det på vissa linuxboxar med rätt image som stöder CI+.
    Senast redigerad av Leatherface den 2016-08-28 klockan 14:06.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Montero Visa inlägg
    Betyder det att det inte kommer att "lira" för de parade kanalerna?

    Tack igen för din tid atomized.
    Eftersom jag inte använder de här grejerna själv har jag inte mer att tillägga än det jag redan har skrivit.
    Om du vill få bekräftelse på att grejerna funkar som du tänkt i precis din tillämpning så får vi hoppas att någon annan som har erfarenhet av det kan svara.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    SmartWi borde fungera då det är camodulen och inte kortet som avkodar.
    Däremot kommer man inte kunna se på parade kanaler samtidigt på flera boxar och det är inget som kortdelarna kan göra nåt åt.
    Mao fler och fler kanaler går över till HD så snart kommer ju det mesta vara parat och då kommer inte kortdelning att fungera heller varken med softcam eller smartwi och liknande.
    Men för att avkoda och se på en ensam box så ska man fortsätta kunna använda valfri box som stöder CI+.
    I dagsläget så fungerar det på vissa linuxboxar med rätt image som stöder CI+.
    Tack för svaren Leatherface o Atomized.

    Ska införskaffa mig SmartWi Lite lr 2 (tips om vilken en borde satsa på?) o se vad som sker. Om det är så att det är i modulen det kodas upp i och att SmartWi's klientkort är "smarta" nog och kan "emulera" ett giltigt programkort så verkar ändå dina antaganden - Leatherface - vara rimliga SmartWI's FAQ till trots.... Hurusom... vill bara ha de parade kanalerna på en TV (den med CA-modulen i CI+-porten).

    Jag kör OpenATV 5.3 och de parade kanalerna lirar felfritt (men som sagt, en kan bara se på en parad kanal åt gången även om boxen har 2 tuners).

    Jag rapporterar om hur det går!

    Tack igen båda två!

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Montero Visa inlägg
    Tack för svaren Leatherface o Atomized.

    Ska införskaffa mig SmartWi Lite lr 2 (tips om vilken en borde satsa på?) o se vad som sker. Om det är så att det är i modulen det kodas upp i och att SmartWi's klientkort är "smarta" nog och kan "emulera" ett giltigt programkort så verkar ändå dina antaganden - Leatherface - vara rimliga SmartWI's FAQ till trots.... Hurusom... vill bara ha de parade kanalerna på en TV (den med CA-modulen i CI+-porten).

    Jag kör OpenATV 5.3 och de parade kanalerna lirar felfritt (men som sagt, en kan bara se på en parad kanal åt gången även om boxen har 2 tuners).

    Jag rapporterar om hur det går!

    Tack igen båda två!

    Ursäkta att jag är lite sent ute men jag vart nyfiken på hur det gick för dig.
    Är själv sugen på och fixa så jag kan kolla på comhems hd-kanaler och kunna spela in via min vu+

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Hej - ledsen för att jag dröjt...!

    Min setup fungerar perfekt.
    VU+ Solo2 med CI+ HD-CAM-modul (registrerat/parat hos Comhem) med ett Smart Wi Lite klientkort som visar alla HD-kanaler som ingår i mitt abonnemang.
    Comhems (nya) programkort sitter i Smart Wi Lite's bas.
    Ett andra Smart Wi Lite-klientkort sitter i en DM500HD som jag kör som newcs-server för att kunna se på SD-kanalerna i de andra rummen hemma.

    Tänk på att välja CONAX när du programmerar dina Smart Wi klienter.
    Jag var tvungen att sätta klientens "clock" till 64444 innan det hoppade igång men har provat senare och det fungerar även på andra frekvenser... Smart Wi's manual har mer info om clockinställningen.

    Undrar du något mer så kollar jag in här då och då. Hör av dig bara.

  10. #20
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Montero Visa inlägg
    Hej - ledsen för att jag dröjt...!

    Min setup fungerar perfekt.
    VU+ Solo2 med CI+ HD-CAM-modul (registrerat/parat hos Comhem) med ett Smart Wi Lite klientkort som visar alla HD-kanaler som ingår i mitt abonnemang.
    Comhems (nya) programkort sitter i Smart Wi Lite's bas.
    Ett andra Smart Wi Lite-klientkort sitter i en DM500HD som jag kör som newcs-server för att kunna se på SD-kanalerna i de andra rummen hemma.

    Tänk på att välja CONAX när du programmerar dina Smart Wi klienter.
    Jag var tvungen att sätta klientens "clock" till 64444 innan det hoppade igång men har provat senare och det fungerar även på andra frekvenser... Smart Wi's manual har mer info om clockinställningen.

    Undrar du något mer så kollar jag in här då och då. Hör av dig bara.
    Jag försökte just din lösning själv utan vidare lycka. Vilken firmware kör du? Och är det SmartWi Lite du kör (står det SmartWi Lite på masterenheten)?

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-12-31, 18:43
  2. Ännu en tråd om Comhems HD-kanaler
    Av magnum_k i forum Com Hem
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-02-09, 11:07
  3. Ser inte alla comhems kanaler
    Av tobbelobbe69 i forum AzBox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 14:27
  4. Fungerar X-SAT 410 med Comhems nya kort?
    Av nag99 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-13, 14:44
  5. Andra kanaler än comhems utbud
    Av ailet i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-07, 22:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss