Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Stabil setup med TBS5881 kort

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger

    Stabil setup med TBS5881 kort

    Hej!
    Jag har 2 TBS5881 kort jag tänkte ta en boxer kanaler med, med CA-moduler och smartwi som avkodning.

    Dessvärre får jag det inte stabilt, varken i Mythtv, Vdr eller Tvheadend. Datorn verkar tappa CAM modulen och omstart av programmet är det ända som hjälper.
    Jag tror att jag har läst att drivrutiner till Linux är lite lynniga för dessa kort.

    Jag har också testat med Mediaportal i Windows, men där verkar det som att windows tappar anslutning till kortet, för efter en stund fattar Mediaportal inte att kortet är ett TV-kort. Och där får man gör kortet strömlöst för att det ska funka igen.

    Det får mig att börja misstänka psu:n istället.

    Men, har någon en fungerande setup med dessa kort? Och hur ser den ut?

    Eller är kort allmänt instabila oavsett system?

    Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

  2. #2
    Färsking
    Reg.datum
    May 2009
    Inlägg
    9
    Tackad
    1 gånger
    Hej!

    Har kört med ett TBS5881 i minst uppåt nio månader nu (kanske längre, kommer inte ihåg exakt). Det har varit jättestabilt. Under den perioden har jag varit tvungen att starta om kortet pga hängning en gång, och då är jag inte säker på att det var det kortets fel (hände i samband med uppdateringar från boxer som sänkte min Newcs-server också).

    Jag kör Mediaportal på windows 7 och den här servern delar med sig till fem mediaportal klienter i huset.

    TBS-kortet används tillsammans med ett dualtuner DVB-T kort och ett annat DVB-T2 kort. TBS5881 får sina koder från ett eget boxer-kort, de andra korten servas via newcs+mdapi.

    Alla korten är inkopplade på en USB-hub som har sin egen strömförsörjning, så de drivs inte från datorn.

    Två saker jag lärde mig på vägen när jag satte upp:

    - Kör du TBS-kort i Mediaportal måste du patcha Mediaportal (finns att ladda ner på mediaportals forum)

    - Använd inte TBS egna CI-tool i Mediaportal det räcker med det som finns inbyggt i Mediaportal.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Ok, tack så mycket för informationen, då för det bli en windows server också, även om det tar emot lite... 😀

    Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Stabil version av Newnigma2 för 7025+?
    Av lmgb i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 13:35
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 21:13
  3. NewCs 1.19 mycket stabil i XP miljö
    Av WM i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-06, 19:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss