Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: TVheadend + OpenElec(kodi) + Comhem

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    2
    Tackad
    1 gånger

    TVheadend + OpenElec(kodi) + Comhem

    Har nyligen fått en Wetek Play att fungera som Tvheadend server, själva boxen har ett DVB-C kort i sig så de kabelkanalerna som finns får jag in i Kodi utan konstigheter.

    Det jag söker efter är en lösning för att även se de analoga? spelar ingen roll om jag behöver byta enhet, vill få in analogt (DVB-A) och DVB-C samtidigt så jag kan få hela "gratis" utbudet in i Kodi.

    Tips? är nästan helt grön på detta så go easy on me
    Senast redigerad av Pliind den 2016-03-08 klockan 19:17.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Jag tror inte att TVheadend har native stöd för analoga kanaler... Det verkar som du måste kompliera om både kernel och tvheadend för att ha en chans. Se denna tråd: https://tvheadend.org/boards/5/topics/9309?r=9364 Men om du kan tänka dig att köra en liten PC som server blir det mycket enklare. Det finns gott om gamla analoga PCI kort som kostar en spottstyver på Tradera eller Blocket. Och Mythtv och VDR + plugin stöder analog tv. Men det blir jobb...

    Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    2
    Tackad
    1 gånger
    Det är så jävligt alltså? Visst har jag en server PC, dock Mini-ITX så pci-platser är det inte generöst med :P tror fan i mig att jag kan ha slängt det senaste analoga kortet jag hade också.. Har du tips på USB-kort på rak arm man kan utgå ifrån?

    EDIT: finns det en "genväg" med någon form av box som kan lösa hela serverbiten åt mig? just detta känns sjukt hopplöst då all information om detta verkar ha dött ut för ca 3 år sedan
    Senast redigerad av Pliind den 2016-03-08 klockan 22:29.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Brandnew USB 2.0 TV Stick Tuner Receiver Adapter Analog for PC Laptophot selling
    http://s.aliexpress.com/B7FnI3QR
    (from AliExpress Android)
    Denna får du in analog-tv med

    Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. OpenELEC/Kodi på Raspberry Pi 2
    Av Kalle_P i forum Xbox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-11-10, 16:49
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-04-22, 07:24
  3. [LÖST] "se-comhem" fil till Tvheadend
    Av Sonic i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-10-01, 11:52
  4. TVheadend och ComHem
    Av ZinoX i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-08, 08:55
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 18:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss