Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: TV4 och Tv6 borta på DM500

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger

    Question TV4 och Tv6 borta på DM500

    Nån mer än jag som har en DM500 som inte längre kan se TV4 och Tv6 (De okodade kanalerna? de verkar va lika på fler ställen i Sverige för jag ringde en polare i stockholm o de funka inte där heller.

    De försvann för några dar sen, bara svart bild.

    Underligt...

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    52
    Tackad
    3 gånger
    Prova med en kanal sökning

    Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

  3. #3
    Kanal sökning gjorde ingen skillnad. TV4 fortfarande bort. Vet någon om teracom har ändrat något på den muxen?

  4. #4

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Tv4 ingår väl som gratiskanal som den kanal de inte får ändra på i ombyggnaden, den ska väl fortfarande gå på "alla" boxar. I vilket fall underligt att de bara verkar drabba DM500.
    Kanalsökning hjälper inte det var det första jag provade.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    vart bor du och vilken sändare ?
    sök manuellt isåfall
    https://www.teracom.se/sandarinforma..._ratt_tv_mast/

  7. #7
    Funkar inte på DM 600 heller

    mvh perokk

  8. #8
    Har 2 st DM 600 där TV4,TV6,Sjuan,Kanal 11,TV4 fakta,TV4 Film och CNN har slutat att fungera.
    Använder masten i Örebro Lockhyttan, där ligger alla dessa kanaler på UHF Kanal 29 (538 MHz) Nät 2 enligt teracoms hemsida.
    Jag reagerar på att signalstyrkemätaren SNR pendlar kraftigt på dessa kanaler medans den ligger stabilt högt på övriga kanaler som fungerar.
    Testade kanalsökning utan framgång.

  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Jag har fått igång kanalerna här uppe, Bollnäs mast. Jag gick in och gjorde en manuell sökning på den transpondern då automatiskt inte hjälpte. Vet inte om nått ändrats då jag provade lite olika inställningar men det kan vara så att guard har ändrats från 1/8 till 1/4 dock inte helt säker men ni kan testa om de hjälper.

  10. #10
    Hej! Ändrade "Guard" från 1/8 till 1/4 i en manuell kanal sökning då slutade SNR att åka upp och ner TV4 kom igång. Provade att ändra guard_interval="3" i terrestrial.xml också, men det verkade inte hjälpa. Kanske krävs en omstart eller något innan det får effekt.

Liknande ämnen

  1. dr1 och dr2 borta?
    Av jajko i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-07-01, 22:11
  2. [LÖST] TV3 HD borta
    Av von_skunck i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-08-15, 02:57
  3. Om M-II är borta!!!
    Av Kilroy i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 12:09
  4. [borta]
    Av VoorheesDude i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-09-17, 20:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss