Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Datamängd för kanaler?

  1. #1

    Datamängd för kanaler?

    Hallå!

    Är det någon som råkar veta på ett ungefär hur mycket datamängd det skulle ta att kolla "normalt" (eller dygnet runt för en "maxgräns") på dreambox? Dvs på 3G & 4G.

    Åker på semester med husvagnen varje år med farsan för att flugfiska ute i fjällen. Vi tältar 2-3 dagar åt gången och farsans sambo bor kvar i husvagnen. Jag funderar då på en lösning där jag sätter upp en Wi-fi hotspot på en telefon så hon har något extra att göra, kolla på tv. Men frågan är ju hur pass mycket det skulle göra om man tar ett kontantkort med surf på. Så man inte laddar 5GB säger vi och det är slut på en dag. Jag kan ju inte tänka mig att det drar nästan något, men det är värt att kolla först om någon redan provat.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    C:a 30 bytes var 10 sek för koderna, MEN boxen kan även gå ut och söka annat.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    C:a 30 bytes var 10 sek för koderna, MEN boxen kan även gå ut och söka annat.
    Om vi säger att TVn står på 12 timmar om dagen. Hur mycket dras då under det dygnet? Bara räknat till det koderna drar.

    Finns det någon möjlighet att "hindra" vad boxen söker på? VU+ Solo Zero om det skulle spela någon roll.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Grundläggande matematik (kurs 1a på gymnasiet): 30 * 360 bytes/timme = 10 kbyte/timme
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    Två av min dreamboxar förbrukade typ 30-50mb på 24tim per box. Så 15-25mb på 12tim kan du nog räkna med.

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Grundläggande matematik (kurs 1a på gymnasiet): 30 * 360 bytes/timme = 10 kbyte/timme
    Jo, blev bara lite osäker på om du menade bara bytes, det lät så fruktansvärt lite så var tvungen att kolla om du inte menade kb/timme.

    Är det mycket som kan ligga och sökas på boxen annars? Som drar mycket?
    Senast redigerad av kapish den 2016-03-15 klockan 20:30.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av bbra2000 Visa inlägg
    Två av min dreamboxar förbrukade typ 30-50mb på 24tim per box. Så 15-25mb på 12tim kan du nog räkna med.

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
    Låter oerhört bra. Då ska 5GB räcka ledigt!

    Tackar för svar!

  8. #8
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Är väl EPG-uppdateringar som annars drar trafik, om du inte "zappar" hem dessa.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-03-05, 19:37
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-04-04, 11:57
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 16:32
  4. Sirius kanaler blir Astras kanaler?!
    Av Snouser i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 14:49
  5. Sky-kanaler o irdeto-kanaler
    Av Mr ramme i forum Irdeto
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 00:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss