Jag har ju ännu inte återkommit med den utlovade moddningen av Armbian...
Det beror dock på att intresset härifrån inte varit så stort samtidigt som jag fått indikationer på att Armbian själva jobbat på att ta fram en version med stöd för Beelink X2. Enligt senaste info jag fått kommer Beelink X2 att stödas rakt av i nästa release av Armbian som beräknas komma om ett par dagar. Jag återkommer när jag testat den slutliga releasen.

Jag vill också nämna att Beelink X2 nu går att köpa för $25 inkl. frakt från Gearbest http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_193367.html
Det tycker jag är ett mycket bra pris för en komplett box som ligger i prestanda mellan Raspberry Pi 2 och Raspberry Pi 3. En fördel med Beelink X2 är att allt ingår. Dator, låda, power supply, inbyggd wifi och 8GB emmc. $25 motsvarar c:a 210:- i dagens läge.

Man bör dock vara lite erfaren med små Linux-datorer för att hålla på med Beelink X2 (och liknande Orange Pi PC) eftersom communityn och mjukvarustödet är mycket mindre. Men om man överser med det så får man mycket kompetent hårdvara för en spottstyver.