Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: plugins till bh (streamproxy)

  1. #1

    plugins till bh (streamproxy)

    Har försökt streama från min vu+ solo2 till min dator, men tror det är nån bugg lr ngt i streamproxy pluginet, så tänkte kolla vilken version jag hade, 'opkg list-installed' visar enigma2-streamproxy - 1.0+git15+37a3f19-r5, medans på git.opendreambox.org så finns 4.2.10.. Är det så att nyare versioner inte finns tillgängliga till vu+ pga licenser?, jag kör på nyaste black hole, kanske är det dom som inte har nyare? (finns ju nån open blackhole oxå som bygger på pli..), nån som kan förklara hur riktigt det ligger till?, känns som att jag inte riktigt har nån koll =P

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Har du kollat nätverket ?
    Streamer du HD, funkar SD ?
    Funkar transcoding ?
    Lugnt på BH's forum om
    enigma2-streamproxy - 1.0+git15+37a3f19-r5 och enigma2-transtreamproxy - 0.1+git38+7675a1e-r11

  3. #3
    ah, problemet är att den är instabil, zappar man runt och streamar och håller på så hänger sig streamproxy eller enigma sig till slut, måste nog prova mig fram med olika images för att hitta ngt som är mer stabilt.. Men jag trodde att jag hade senaste versionen av allt när jag flashade in senaste imagen från bh, därför blev jag så brydd när jag kollar vilka versioner det är och vet inte varför det är så.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    aha, du jobbar med stresstest, då får du nog köpa dyrare grejer.

  5. #5
    nej?, frågan var hursomhelst bara varför det var så gamla versioner på vu+

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Vänd dig till utvecklarna på vu+ (bh) då, senaste för ändring i deras git på streamproxyn rörde nog solo4k

Liknande ämnen

  1. Plugins
    Av Janala i forum AzBox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-23, 13:53
  2. Plugins för 500 HD
    Av BlondinBella i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-04, 17:16
  3. [LÖST] Plugins
    Av Johantohan i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-07, 22:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss