Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Nytt CD kort, får det inte att funka i kortläsaren

  1. #1

    Question Nytt CD kort, får det inte att funka i kortläsaren

    Hej,
    Har kört ett gammalt kort för Canal Digital men har nu fått ett nytt, det nya kom pairat med en CA-modul. Nya CA-modulen + kortet fungerar om man stoppar in det i en TV/Box, men om jag försöker använda det i kortläsaren istället för det gamla kortet funkar det inte. Är det för att det är pairat som det inte funkar eller måste jag göra någon förändring i någon configfil? Finns det något sätt att använda det nya kortet eller är det kört?

    Jag har sökt i forumtet men inte hittat något bra svar (vet inte riktigt vad jag skall söka på heller).

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Parade kort fungerar i OSCam, så du har något annat fel..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har du en gammal version av Oscam? Det kan hända att du måste uppgradera till en nyare version av Oscam för att den ska fungera med de nyaste korten.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Kör newcs + CSP, men skall prova att byta till oscam då! tack för tipset!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    59
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crazymatt Visa inlägg
    Hej,
    Har kört ett gammalt kort för Canal Digital men har nu fått ett nytt, det nya kom pairat med en CA-modul. Nya CA-modulen + kortet fungerar om man stoppar in det i en TV/Box, men om jag försöker använda det i kortläsaren istället för det gamla kortet funkar det inte. Är det för att det är pairat som det inte funkar eller måste jag göra någon förändring i någon configfil? Finns det något sätt att använda det nya kortet eller är det kört?

    Jag har sökt i forumtet men inte hittat något bra svar (vet inte riktigt vad jag skall söka på heller).
    Under förutsättning att du har rätt soft-CAM, har du startat om din soft-CAM med nya kortet i?

Liknande ämnen

  1. Svar: 112
    Senaste inlägg: 2014-11-02, 12:12
  2. Nytt Comhem kort slutat funka med NewCS_1.67
    Av jakkeman i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-10, 11:01
  3. Nytt kort fungerar inte
    Av Hugleik i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 11:10
  4. [LÖST] Au kort med Funcard(slipstream) vill inte funka !
    Av johansa i forum Boxer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 09:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss