Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: HTPC: Möjligheter för kortdelning med Boxer och DVB-T2 och CI+?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger

    HTPC: Möjligheter för kortdelning med Boxer och DVB-T2 och CI+?

    Frågan har ställts innan men för set-top box.

    Hur ser det då ut för oss som rullar sin egen TV-server? Finns det någon/något PCI-kort som har DVB-T2 och CI+ möjlighet?

    Jag har själv tittat lite på Digital Devices men hittade en Dansk undersökning som sa att det inte var möjligt att köra CI+ i deras produkter. Nu var det för Canal Digital men gäller det även för Boxer?

    Digital Devices har för övrigt på gång en octo-tuner (8) för DVB-T2 på ett PCI-kort (om det blir verklighet vet jag inte, kolla på deras hemsida).

    Någon som har erfarenhet eller vet hur det hänger ihop?

    Jag kör idag Argus-TV med MediaPortal och OpenELEC samt 5 st USB tv-kort och den lösningen håller inte längre. Måste hitta något bättre eller börja använda fiber-tv...

    /Jonas...

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Vad är det som inte håller med din lösning?
    Är det att du inte kan koda av alla boxer-kanaler?

    Det du skriver om Canal Digital och att det inte funkar med CI+ och tv-kort stämmer inte helt när det kommer till Canal Digitals satellit-kanaler.
    Jag kör med ett tv-kort och CD:s CA-modul och får in alla kanaler även dom som är pairade, antagligen har inte CD kopplat på allt som går att göra med CI+ ännu.
    Vet dock inte hur det är med Boxer, tänkte bara skriva detta så folk inte tror att det inte går att köra CD i en HTPC, det funkar ypperligt.

    Jag kör med tv-kort från TBS.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av juppe Visa inlägg
    Jag kör med tv-kort från TBS.
    Tack för förtydligande. Jag vill dock gärna höra från någon som kör med Boxer också innan jag går på shoppingrunda.

    Det som inte håller är att mina USB kort är slut. De håller tydligen inte hur länge som helst. Jag behöver byta ut dem eller fixa något nytt. Dessutom ser det ut som om Boxer kommer att köra mer och mer via DVB-T2 och MPEG-4 och jag har just nu inget som fixar kodade kanaler över det. Kort sagt kan jag inte ta in HD kanaler med kryptering. SVT1HD och 2HD går utmärkt.

    Min plan är alltså att köpa något gulligt från Digital Devices med kortläsare (4 eller 8 tuners DVB-T2), köpa ett par CI+ CAM och prata lite med Alex2. (Min OSCam verkar inte vara något problem.) Det vore dock som sagt bra att veta att detta fungerar innan jag handlar.

    Att Alex2 funkar har Micke redan skrivit om här på forumet. Det jag undrar är alltså 1) Om det fungerar med Digital Devices och CI+, samt 2) Vilka andra tillverkare detta fungerar med, om det finns några.

    Vad använder du för kortläsare till TBS?

    /Jonas...

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    För att få alla kanaler med mitt TBS så kör jag med den inbyggda tillsammans med CA-modul från CD och sen abonnemangskortet direkt där i.
    Annars kör jag med en gammal kortläsare från AD-teknik.

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-01-06, 21:36
  2. boxer och kortdelning
    Av ixxa i forum Boxer
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 01:15
  3. Status på Boxer och kortdelning.
    Av PsyDuck i forum Boxer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 22:33
  4. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-24, 09:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss