Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Kan nån ge mig ett bra svar

  1. #21
    Seniormedlem Larons avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    166
    Tackad
    19 gånger
    Snälla min fråga är tekniskt det handlar inte om CS !

  2. #22
    sm0kie
    Gäst
    jo1, sluta agera polis.

    Bara för att han strömmar video från en källa utanför sitt hem behöver det inte betyda att det är betal-kanaler. Kan vara fria kanaler eller något youtube-klipp eller vad som helst. Svara på hans fråga eller dra..

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    @sm0kie har du inget att säga så kommentera inte
    sen kan du vara lite bättre i attityden

  4. #24
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nu tycker jag att vi tar och dämpar oss lite, annars känner jag mig snart föranledd att rensa i tråden.

    Jag uppfattar också frågan som en teknisk fråga. Tyvärr har jag inte hela svaret. Det jag kan tänka mig är att de video-strömmar det handlar om sänds med en komprimering som Vu+ klarar att koda av i hårdvaran men att Dreamboxen inte har stöd för att koda av det formatet i hårdvaran.

    Detta är bara en gissning men för att komma vidare vore det bra om någon kunde klara ut vilket format det handlar om. Nästa steg blir sedan att undersöka om Vu+ resp. Dreambox har olika stöd för det formatet.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #25
    Seniormedlem Larons avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    166
    Tackad
    19 gånger
    Vi måste lugna ner oss nu,om vi ska hjälpa varandra så måste vi ha stort hjärta.
    Jag kan bara säga att VU boxar har bättre hårdvara än dreambox,dreamboxen funkar också med en annan encoder.
    Det är något som man inte förstår.
    Tack för alla som har svarat mig.

  6. #26
    Vet inte om detta är till någon hjälp men vill ändå skriva. Jag har precis samma problem, har haft dreamboxar i många år och aldrig haft något problem. Skaffade en billig VU box då min DM 500HD box pajade för någon månad sedan. Gjorde iordning den med samma image, OPEN PLI, och körde samma kanallista. De flesta kanalerna funkade felfritt men ett antal pixlade eller funkade inte alls. Testade att bara göra en automatisk kanalsökning och efter detta funkade VU boxen lika bra som min gamla box och även som den dreambox jag fortfarande har kvar. Har provat att lägga in DM:boxens kanallista igen i VU boxen, då kommer problemet tillbaka tills jag gör en kanalsökning. Jag tror det har att göra med tunern in VU boxen, alltså att den avviker frekvensmässigt med någon tiondels MHz. Jag har ComHem men ser inte att du någonstans skriver vad du har för någonting.
    Hoppas detta kan vara till någon hjälp.

  7. #27
    Seniormedlem Larons avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    166
    Tackad
    19 gånger
    Det spelar ingen roll om jag kör satellit eller comhem det som jag kör är iptv även om jag kopplar bort tuner det är samma problem.
    en sak som är jätte konstigt i vu solo2 funkar perfekt men i vu solo 4k ljudet är värdelöst.
    Synd vu boxar har sämre ljud om vi jämför med dreambox.

Liknande ämnen

  1. sms svar i mobilen
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 19:59
  2. [LÖST] snabbt svar
    Av xman21 i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 20:33
  3. [LÖST] Tacksam för svar
    Av lyggovitch i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-13, 15:46
  4. [LÖST] Kan man få ett vanlig svar....
    Av JOG i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-21, 13:05
  5. Tacksam för svar
    Av Oldboy i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-15, 14:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss