Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 38

Ämne: Ny ägare till en Dreambox

  1. #1

    Ny ägare till en Dreambox

    Hejsan!

    Nu har även jag tillkommit i Dreambox-familjen och det ska bli väldigt roligt att få dra igång projektet!

    Jag köpte min begagnad med Openpli installerat på men det jag först vill göra är att verifiera så jag har en äkta Dreambox DM800 HD SE. Ni får ursäkta mig men jag har sett att det finns en verifikationssida på Dreambox hemsida men jag vet inte hur jag kommer in i Dreambox menyn? Vilka program behöver jag använda till datorn för att ta mig in i boxen? Openpli startas vid start. Finns det något annat sätt att verifiera boxen?

    Tackar för hjälpsamheten!

  2. #2
    Seniormedlem BruketFanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    BruketTown
    Inlägg
    163
    Tackad
    7 gånger
    Enkelt att avgöra om detta en äkta eller clone. Hur mycket betala du?
    DM800HD SE x 2 | Newnigma2 |
    Goody Goody...

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det enklaste sättet att "komma in i boxen" är att surfa till webgränssnittet. Du kollar upp vilken IP-adress boxen har fått. Det kan du kolla i boxens menyer m.h.a. fjärrkontrollen. Sedan tar du en dator som är ansluten till samma nätverk som boxen, öppnar en web-läsare och skriver boxens IP-adress i adressfältet.

    Man kan också komma in i boxen på andra sätt om man vill göra mer komplicerade inställningar, men börja med att surfa till boxen och utforska det som finns där.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Om skruvarna ser ut så på backside då är det 100% Äkta !
    2016-05-16_163147.jpg
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det enklaste sättet att "komma in i boxen" är att surfa till webgränssnittet. Du kollar upp vilken IP-adress boxen har fått. Det kan du kolla i boxens menyer m.h.a. fjärrkontrollen. Sedan tar du en dator som är ansluten till samma nätverk som boxen, öppnar en web-läsare och skriver boxens IP-adress i adressfältet.

    Man kan också komma in i boxen på andra sätt om man vill göra mer komplicerade inställningar, men börja med att surfa till boxen och utforska det som finns där.
    Hur kommer jag in i boxens menyer? Vad jag än trycker på så kommer jag till Openpli´s meny?

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av EEEmill Visa inlägg
    Hur kommer jag in i boxens menyer? Vad jag än trycker på så kommer jag till Openpli´s meny?
    Om du har OpenPLi installerat så är det OpenPLi:s menyer du ser, det finns inga andra. Det var det jag menade med "boxens menyer". Kolla under Installation/nätverk eller liknande vilken IP-adress boxen har. Kanske också syns under Information eller liknande.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7

  8. #8
    Tråden kan stängas då det har framkommit att min Dreambox är en klonad version. Jag återkommer när jag har fått tag i en äkta!

    Tack för all respons! Trodde jag aldrig skulle få så mycket svar!

  9. #9

    Ny ägare till en Dreambox

    Hur gör jag för att lägga in cccam programmet? Vilka program behöver jag till datorn? Har för övrigt Mac.

  10. #10
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Om du har OpenPLi: Meny -> Plugins -> Grön knapp -> Softcams -> CCcam. FTP samt Telnet är de enda programmen du någonsin behöver i din dator för att kommunicera med boxen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Nybliven ägare till VU+ Zero
    Av Bingolotto i forum Vu+
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2016-07-03, 17:34
  2. Dreambox ägare ny till allt
    Av melik1 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 13:08
  3. Frågor till AzBox-ägare
    Av lazerharp i forum AzBox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 13:52
  4. Dreambox DM500 ägare! Kolla här!
    Av humlan57 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 16:08
  5. Ny ägare till comhem
    Av statist i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 03:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss