Ursprungligen postat av EEEmill Då är jag med! Trodde man skulle föra över programmet via FTP, men då är det enbart cccam config filen som behövs flyttas över? Hur vet jag lösenordet till boxen om jag ska ansluta via terminalen eller FTP? Kan du med VI editorn så behöver du int föra över någon konfig fil. då kan du editera CCcam.cfg filen direkt via terminalen och telnet. Användarnamnet root och lösenordet är dreambox
Senast redigerad av Minime den 2016-05-17 klockan 13:11.
Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121 Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2 Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2 Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul) Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S
Ursprungligen postat av Minime Kan du med VI editorn så behöver du int föra över någon konfig fil. då kan du editera CCcam.cfg filen direkt via terminalen och telnet. OK, men vilka inloggninguppgifter loggar jag in med i terminalen/FTP? IP adressen hittar jag i menyn hos OpenPLi?
Ursprungligen postat av EEEmill OK, men vilka inloggninguppgifter loggar jag in med i terminalen/FTP? IP adressen hittar jag i menyn hos OpenPLi? Användarenamnet root och Lösenordet dreambox Yepp, kolla i inställningar --> System --> Nätverk --> Adapter inställningar
Senast redigerad av Minime den 2016-05-17 klockan 13:21.
Visa taggmoln
Forumets regler