Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Comhem fiber IPTV VID

  1. #1

    Question Comhem fiber IPTV VID

    Hejsan. Tack för detta fantastiska forum som hjälpt mig många gånger!

    En liten fråga jag har för att hjälpa min bror. han har fått Comhem Fiber och vill använda sin asus router. och jag kan verkligen inte hitta någon info om vad comhem har för vlan ID på sin IPTV över fiber. Skulle verkligen uppskatta om ni kunde dela med er om ni sitter på den infon.

    Allt kommer bara ner till att jag hittar info om Telia och de vet jag fungerar sedan tidigare men i nya lägenheten finns inte telia...
    Tänkte fråga lite på forum innan jag lägger ner tid på Vlan scanning ;-) men om de är det som krävs lovar jag att dela med mig om jag hittar det.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    237
    Tackad
    22 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tintinz Visa inlägg
    Hejsan. Tack för detta fantastiska forum som hjälpt mig många gånger!

    En liten fråga jag har för att hjälpa min bror. han har fått Comhem Fiber och vill använda sin asus router. och jag kan verkligen inte hitta någon info om vad comhem har för vlan ID på sin IPTV över fiber. Skulle verkligen uppskatta om ni kunde dela med er om ni sitter på den infon.

    Allt kommer bara ner till att jag hittar info om Telia och de vet jag fungerar sedan tidigare men i nya lägenheten finns inte telia...
    Tänkte fråga lite på forum innan jag lägger ner tid på Vlan scanning ;-) men om de är det som krävs lovar jag att dela med mig om jag hittar det.
    Hittade en som ställt samma fråga till Comhem. Han fick följande svar.
    Riktigt så fungerar inte våra tjänster, de har inget VLAN ID. Jag rekommenderar att du använder routern från oss för IPTV. Vill du använda en egen router för bredbandet kan du brygga routern från oss. Kontakta vår Support på 90 222 om du vill ha hjälp med att brygga.

Liknande ämnen

  1. Viasat TV via fiber
    Av golfbotte i forum IP-TV
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-01-08, 08:26
  2. ComHem+Iptv+Jag
    Av alecuank i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-10-15, 05:25
  3. Comhem fiber
    Av rosch i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-10-02, 17:13
  4. comhem fiber tv
    Av Pane i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-09-23, 22:12
  5. Elgato + fiber
    Av petercom i forum Mac OS X
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 17:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss