Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
rolrn, ah, så var det.

Jo just det, har för mig man satt en gräns vid att ETT kort kan kopplas till 4st boxar genom att ringa kundtjänst, men jag är osäker. Det var i alla
fall 2st boxar eller flera. Men antagligen fyra stycken, då man kan ha fyra stycken vanliga kort på ett abonnemang. Så antagligen därför
man valt gränsen fyra.

Rent teknisk kan man förmodligen regga en kort mot säkert många fler boxar men hur många vet jag inte, beror på begränsningarna
i deras egna system som hanterar korten osv.
Har två CD godkända CAMs en godkänd HD box samt två Linusboxar som samtliga kör via SmartWi. Kortet är reggat mot CD för godkända CAM och HD Box vilket inte behövs med Linuxboxarna. Jag kan se pairade kanaler på en godkänd box i taget, men inte på två samtidigt. Linuxboxarna funkar inte alls med pairade kanaler (C More Fotboll HD, Hockey HD samt Live HD-kanalerna (Golf HD?)).

Sedan vet man ju inte när CD tar ytterligare steg och typ pairar alla eller fler kanaler, kanske samtliga HD-kanaler eller så. I ett sådant läge blir det knepigt med Linuxboxar. Det finns image för några modeller som stödjer emulering av CI+ så man då kan trycka i en CD-godkänd CAM om boxen är av rätt modell HW-mässigt och har en CAM-slot. Då måste man ju i och för sig regga CAM-en hos CD. Vi är inte där dock ännu...