Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Fungerar CD fortfarande med cardsplitter?

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    kenta2, aha, ok så det som kan hända är att HD kanalerna ryker, och jag antar att en del SD varianter även slutat sända
    så att det bara finns HD varianter av just dessa kanaler.

    Återstår att se vad som händer, men troligtvis är det mest sportkanaler och filmkanaler man vill paira, tror inte
    man bryr sig lika mycket om andra vanligare kanaler som sänder i HD. Men man vet ju inte.

    Ska dom aktivera pairing på flera kanaler så lär det dröja för dom vill nog försäkra sig om att tillräckligt många
    gamla boxar inte finns kvar i systemet så att säga.

    Det var ju först med den "vita" CD boxen som man fick det stöd som behövs för att köra CI+ samt paring,
    vad jag förstår, funkade inte med dom äldre sagem boxarna.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    59
    Tackad
    3 gånger
    Den stora platta utskällda Sagemboxen med HD dubbla mottagare, marknät och 250gb hdd samt en mindre variant i samma design utan hdd och med enkel motagare kom 2008 med pairing för HD kanaler, så det har varit med i 8 år hittills.

    CDs första egna HD-box en mindre svart också från Sagem som kom 2006 var den sista utan pairing, så nog har CD hunnit få ut sina boxar med pairing rätt länge.

    De hade till och med en riktad kampanj när den lilla vita ADB boxen kom då innehavare av de första HD boxen från 2006 och äldre boxar förmånligt kunde byta i samband med att den första pairingen på C More kom igång.

    Den svarta rätt populära ADB boxen från 2011 var ju också pairad och kom innan den lilla vita. Pairade CD CAMs har också varit på marknaden i rätt många år nu.

    I grund kan CD trycka på knappen utan större problem redan nu för full pairing om det bara vore för sina egna boxlösningar.

    Troligtvis har de räknat med ökat supporttryck, risk att intresset för att knäcka koden ökar, tappade intäkter från de som värdesatt att inte vara låst till särskilda boxar etc. När de ser att det är läge är en fråga, men de lär inte ha många egna boxar i omlopp som inte har pairing, särskilt inte sedan flytten till DVB-S2 mpeg4 teknik som gjort äldre boxar obsoleta.

  3. #13
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    kenta2, jasså säger du det, ok. Så det betyder alltså att en majoritet av boxarna som körs mot CD antagligen klarar av pairing vid det här laget. Sedan är ju frågan om CD bryr sig så mycket för min uppfattning är att det snarare var kanalerna i sig (bolagen) som tryckte på. Men det kanske inte är lika viktigt numera och pairing antar jag främst kommer gälla sportkanaler, filmkanalerna men att man inte bryr sig så mycket om övriga HD kanaler. Men det är ju som sagt inte givet, antagligen är dom rätt nöjda med hur pairing fungerat än så länge.

    Sedan är det ju snällt av CD att man kan koppla ett kort till flera boxar, det gör ju att prylar som SmartWI fortfarande fungerar på originalboxar, även om gränsen bara är fyra stycken boxar i sig och att just dom pairade kanalerna inte fungerar men det är ju bara några stycken som är det, som någon skrev tidigare. Men det gör ju bara att just dom kanalerna inte fungerar, man kan inte titta samtidigt på flera TV-apparater, men i nuläget är ju knappast det en förlust anser jag.

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Japp. Använder själv en SmartWi 2. Alla kanaler fungerar utan problem så länge programkortet är parat med alla mottagare.
    Kan även mata OSCam med ett "smartwi2-kort", men då blir svarstiderna sämre så klart..
    Jag har en Dreambox dm500hd, kan jag köra mitt Smartwi kort i den eller behöver den få någon speciell mjukvara?

Liknande ämnen

  1. Fungerar Cardsplitter ?
    Av billeh i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-18, 13:27
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-02, 12:53
  3. MII från 25-11-2004 fungerar fortfarande hos mig
    Av salsero24se i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-26, 19:28
  4. min mp 3.5 fungerar fortfarande inte
    Av yngsjo i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-13, 05:52
  5. fortfarande kodat för mig?
    Av lagnord i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 16:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss