Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 39 av 39

Ämne: CA-Modul Viasat

  1. #31
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Skumt! Kanske fel på ci+ modulen.
    Tror inte det.
    Testa att skriva över bef. ciplushelper som följer med i imagen med nedan.

    Prova att installera i Open ATV denna ciplushelper_4.8-r0
    https://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1548


    Och för OpenPli installera denna ciplushelper_2.0-r15.
    https://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1549

    Ovan fungerar i en AX Quadbox HD 2400. Ljud och bild ok! 20-05-19

    Finns nu i filarkivet.
    Senast redigerad av Freelock den 2020-05-19 klockan 10:18. Anledning: AX Quadbox HD 2400

  2. #32
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Skumt! Kanske fel på ci+ modulen.
    Tror inte det.
    Testa att skriva över bef. ciplushelper som följer med i imagen med nedan.

    Prova att installera i Open ATV denna ciplushelper_4.8-r0
    https://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1548


    Och för OpenPli installera denna ciplushelper_2.0-r15.
    https://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1549

    Finns nu i filarkivet.
    problemet du har är antagligen att du slår på c+, oscam kodar av med CD-kortet, men nu ligger det ecm-strömmar till videoguard på CDs kanaler med, modulen upptäcker detta, men den har inget abo för den kanalen på sitt (viasat) kort, men den meddelar ändå mottagaren att den kan koda av men abo saknas (du ska va glad att du inte får upp en inforuta med abo saknas från modulen, men det har du nog avstängt)
    av nån anledning stänger din mottagare ljudet trots att oscam kodar av mha conax ecm-strömmen o sitt kort.

    du bör kunna tilldela vilka kanaler via modulen ska koda av i nån inställning i mottagaren, som standard tilldelas modulen alla. Man brukar även kunna ställa vilket ca-id som modulen ska få koda av i de inställningarna men det hjälper ju inte här eftersom det är 3 id på CDs kanaler nu, (2videoguard och 1conax)
    sitter du med abo hos både via o cd? Du borde kunna få flyttat vias utbud till CD kortet snart eller tvärtom, bolagen slås ju ihop och alla kanaler ska gå att få på båda systemen. (O videoguard ska troligen fasas ut för nya kunder). Det borde ju även bli billigare att ta allt via samma operatör.

  3. #33
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    jippe, precis. Antagligen kommer VideoGuard att fasas ut då det antagligen är betydligt dyrare system jämfört med Conax.
    Har för mig jag läste om det förut för länge sedan men är osäker. Så förmodligen blir det Viasats kunder som kommer
    få fixa nya boxar i övergångs perioden som jag gissar på kanske är ett år samt att man också måste rikta om sin
    parabol.

    För er som kortdelar så antar jag Conaxs systemet är bättre, för visst var det så att det bara är några kanaler som har
    högre säkerhet i Conax systemet och resten kör som vanligt eller ? Kör CD numera också med pairade kanaler och allt det där ?

  4. #34
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Conax har stöd för pairing, men det är idagsläget bara cmore fotboll, hockey mfl dyrare sportkanaler som är parade. Även viasats sportkanaler via CD är parade. Dock funkar det att dela internt med en smartwii eller liknande kortdelare mellan modul och Softcam tex, så man kan få de vanliga kanalerna på alla sina boxar medan sporten bara på den som har modul.

    hos viasat (i videoguard) är allt parat. Rubbet!

    conax är utvecklat av telenor men jag har för mig att telenor sålde conax AS (dotterbolaget) så det ägs inte av telenor längre, så Cd får väl betala licenskostnader precis som alla andra som använder conax.
    tror nog det blir en längre period med simulcrypt än bara ett år, kanske fifflar dom igång en ännu säkrare kodning om dom ändå ska byta.

  5. #35
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    jippe, tror du det nya bolaget kommer byta till något annat system. Jag antar att dom i alla fall kommer lämna NDS Videoguard till förmån för Conax. Eller
    tänk om det blir det omvända att allt ska flytta över till Viasat krypteringen för där är ju allt parat som du sa, rubbet.

    Fungerar ens kortdelning på Viasats system ? Tänker både på Softcam eller system som Smartwii ?

  6. #36
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Nix ingen kortdelning på videoguard. Smartwii mfl. har aldrig funkat med videoguard.
    videoguard har alltid haft parning, men de första versionerna av parningen lyckades man komma runt i softcams och alternativa boxar. Nu har man mkt säkrare parning.

    Tror inte det finns nån publik lösning på conax parning heller o andra sidan, men conax funkar iaf att dela med en smartwii även på parade kanaler (den mottagaren kortet är parat med kan se parade kanaler, övriga endast oparade, o andra sidan är detta till noll nytta om man parar samtliga kanaler)

  7. #37
    Jag får ingen ordning på det .Får säga upp Viasat och sen köra med IP tv istället.Ingen mening med att utöka Viasat för deras Cmore kanaler är inte i hd kvalitet.

  8. #38
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Andy55 Visa inlägg
    Jag får ingen ordning på det .Får säga upp Viasat och sen köra med IP tv istället.Ingen mening med att utöka Viasat för deras Cmore kanaler är inte i hd kvalitet.
    Jag menade att du skulle avsluta visasat, och ta viasats kanaler via CD.

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Andy55 Visa inlägg
    Jag får ingen ordning på det .Får säga upp Viasat och sen köra med IP tv istället.Ingen mening med att utöka Viasat för deras Cmore kanaler är inte i hd kvalitet.
    Vad menar du köra ip tv?
    Du har ju abb ip tv redan som streamad kanaler i Viaplay eller via deras box..

Liknande ämnen

  1. viasat+ca modul
    Av shalle i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-26, 21:59
  2. Viasat-modul i CD´s box?
    Av TNTLinus i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 22:48
  3. Viasat modul
    Av Bond007 i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-04, 03:08
  4. Viasat med ca-modul
    Av decay i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-16, 13:58
  5. [LÖST] Viasat AU-GK på CD-box (Pioneer) med CA-modul
    Av jarlen i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-21, 01:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss