Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Problem med dubbla dunder

  1. #1

    Problem med dubbla dunder

    Har idag en Solo-2 med OpenPli 4 där jag har installerat ett CD-kort med Ci-modul för att kunna se parade kanaler och detta fungerar bra. I min DM800 sitter CD tvillingkort samt Via...-kortet. Får nu problem när jag försöker använda dubbla tuners. Om jag på Solo-2 spelar in kanaler från Via... så kan jag samtidigt titta på valfri kanal under tiden men om jag väljer att spela in en kanal från CD så kan jag inte titta på övriga kanaler från CD men Via... fungerar bra. Tacksam för tips.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    Har du en cd klient i solo boxen som kopplar upp mot dm800an?
    Ci modulen visar bara en kanal åt gången.

  3. #3
    Vad menas med CD-klient? Har cccam i solo boxen så den hämtar Via-koderna men inte CD-koderna från DM-800:an där tvillingkortet sitter. Kan man styra så att inspelning går mot ena CD-kortet och den kanal jag tittar på går på andra kortet?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    Lägg in även cd kortet från dm800an i cccam på solo2.
    Den väljer alltid ci modulen först vid inspelning. Så om du ska spela in två program så måste du börjar spela in den pairad kanal först. Annars blir ci modulen låst.

  5. #5
    Tack. Nu har jag fått det att fungera och som du skriver så startar inspelningen mot CI-modulen. Hur gör man då för att t.ex spela in en ej pairad kanal och samtidigt titta på en pairad ? Provade att först starta en inspelning på pairad och sedan en där efter på opalrad kanal. Båda kanalerna spelades in men om jag avbryter den första inspelningen så byter den och ställer om inspelningen mot CI-modulen.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    Tyvärr vet jag inte om det finns någon lösning på det.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    297
    Tackad
    32 gånger
    Du kan ju välja vilka kanaler som ska gå över modulen, då kan du ha pairade kanaler på modulen och övriga på softcam.
    1x Vu+duo 4K SE 2xS2 2xT2 4TB HDD OpenPli 8.0
    1x Vu+ duo2 4xS2 2TB HDD
    OpenPLi 7.2
    1x DM8000HD 2xS2 1xT 1xTriple S2/C/T2, DVD, 3TB HDD, RG
    B-Display, OpenPLi 8.0
    2x DM800SE, OpenPLi 4.0
    1x DM500HD, OpenPLi 4.0
    1x Vu+Zero, OpenPLi 7.2

  8. #8
    Det låter ju som en bra ide. Har dock ingen aning om hur man gör för att styra vilka kanaler som går på softcam eller modulen. Tacksam för alla tips,

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Med pluginet Common Interface tilldelning kan du välja vilka kanaler som ska gå över modulen

Liknande ämnen

  1. Dubbla tuners?
    Av Vistasol i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 11:43
  2. DVB-S med dubbla tuners ?
    Av LancelotSweden i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 15:11
  3. Dubbla dekodrar??
    Av MIXter i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-09-19, 22:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss