Jag ska återkomma med bild på min installation imorgon, men fram tills dess har jag roat mig med Paint efter att jag kollat in dishpointer.com.
Den här bilden är något år gammal (för jag äger ingen husvagn) och jag kan ju lätt fantisera om att träden framför huset vuxit en aning sedan satellitbilden togs. Tanken som slog mig är att det här är ett fall av det berömda f***håret, nu när jag inser att astrasignalen naturligtvis kommer från öst (i min enfald tänkte jag ju väster, då LNB 2-huvudet ligger på västra sidan om LNB 1). Är det möjligt att jag ligger så nära gränsen?
Thor.jpgAstra.jpg
Bild till vänster: Thor. Ergo, bild till höger: Astra.
Det gröngula strecket är dishpointer, det röda har jag ritat in (med start från där parabolen är fastskruvad). Parabolen är på ungefär tre meters höjd ovanför marken. Jag har mycket stiligt och ytterst smakfullt märkt ut ett träd som står framför huset. Detta träd är många meter högt. Motorsåg kan bli ett aktuellt samtalsämne i kvarteret inom en inte helt avlägsen framtid...
Men vad tror ni, kan trädet helt blockera signalen från Astra, eller borde jag ha en ytterst svag signal?
Återkommer som sagt imorgon med bilder på min installation.

Svara med citat