Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Mgcamd måste startas manuellt

  1. #1

    Mgcamd måste startas manuellt

    Nästa lyxproblem som skall lösas. Förutsättningarna är;

    har en gammal DM800HD clone med urgammal OpenPli som jag inte orkat uppdatera för att jag inte orkat sätta mig in i hur man uppdaterar boatloader etc med en clone.

    Boxen används sällan och har hittills inte orkat ta tag i den. Eftersom det är en klon får man tänkt till lite extra, mina andra boxar är original.

    Har någon märklig installation av mgcamd som inte syns i menyerna. Varje gång boxen startas om måste jag via telnet starta mgcamd manuellt. Inget jätteproblem men när det är någon annan som ska kolla på tv och jag inte är hemma blir det problem. Finns det något enkelt sätt att lösa detta på som inte kräver att flasha om etc? OpenPli 2.1 tror jag det är som är inlagt.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av chester11 Visa inlägg
    Nästa lyxproblem som skall lösas. Förutsättningarna är;

    har en gammal DM800HD clone med urgammal OpenPli som jag inte orkat uppdatera för att jag inte orkat sätta mig in i hur man uppdaterar boatloader etc med en clone.

    Boxen används sällan och har hittills inte orkat ta tag i den. Eftersom det är en klon får man tänkt till lite extra, mina andra boxar är original.

    Har någon märklig installation av mgcamd som inte syns i menyerna. Varje gång boxen startas om måste jag via telnet starta mgcamd manuellt. Inget jätteproblem men när det är någon annan som ska kolla på tv och jag inte är hemma blir det problem. Finns det något enkelt sätt att lösa detta på som inte kräver att flasha om etc? OpenPli 2.1 tror jag det är som är inlagt.
    Har samma problem.Hoppas på nån lösning.

  3. #3
    enklast är väl att sätta sig in i hur man uppdaterar boatloader på denna gamla klon, flasha in ny image så lär det fungera men hade gärna undvikit detta om möjligt.

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Du behöver installera mgcamd på riktigt som du säger den inte syns i menyerna.
    Mgcamd måste synas under softcam.
    Jag tycker att du ska sluta använda mgcamd gå direkt till OScam allt funkar som Olja
    Senast redigerad av Ibrahim den 2016-08-03 klockan 10:56.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-17, 17:55
  2. Ladda in mgcamd manuellt i AZ-Box
    Av TomTitt i forum AzBox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 17:14
  3. hur lägga in mgcamd manuellt
    Av gimmen i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 20:34
  4. mgcamd måste startas om?
    Av busta i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 22:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss