Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Sätta upp en backend för Kodi, hur ska jag göra och vad är aktuellt 2016?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Langelus Visa inlägg
    Kom precis på att jag har en Pi 2 liggandes och skräpandes i en låda, skulle det vara någon nytta med att köra den som CS server istället för att köra båda delarna på Windows servern?


    Sent from my iFån Tapatalk
    Då kanske du ska kolla på mediaportals tv server. Finns plugins för kodi för att ansluta till den med. Var jättelänge sedan jag körde mediaportal och då körde jag server och client på samma burk.

  2. #12
    Jag kör mediaportal med comhem, funkar fint. Har en server med kortläsare och tre billiga dvb-c usb-stickor och två klienter som kör med mediaportal och en raspberry 2-klient med kodi, som dock inte används så ofta. Använder Kodi som klient på telefon/surfplatta också ibland. Mediaportals tv-server är väldigt stabil.

    Nu kan jag inte jämföra med tvheadend som server, och jag är inte helt såld på Kodi längre (körde XBMC mycket förr men det känns som vi växt ifrån varandra), men kombinationen mediaportal och kodi funkar helt okej.

    De två problem jag sett är väl att man måste vänta i Kodi när man startat så den får ladda hem kanallistan ordentligt innan man börjar titta på tv, annars hänger den ibland. Och jag tror att Kodi fortfarande inte klarar textning som skickas ut via texttv (har för mig att filmkanalerna gör det).

Liknande ämnen

  1. EPG Canal Digital från typ 20 Jun 2016?
    Av mickeez i forum Canal Digital
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2016-07-28, 16:27
  2. Kanal 11 Viasat den 1 februari 2016
    Av Freelock i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-01-30, 18:34
  3. Konfigurera backend i MythUbuntu?
    Av Erik-NA i forum HTPC
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2012-11-18, 20:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss