Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Svag signal från LNB

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    AH Ljud i Lund har köpt på sig några ex av den äldre varianten av Invertos SatCR LNB på någon konkurdutförsäljning. Tror att han säljer de för ganska lite pengar om någon vill ha dem. De kan inte så mycket om satellitteknik utan det följde med kablar och annat.

    Köpte en som jag skall testa "snart" (när andan faller på...). Har du någon kontakt Lund är det nog värt att handla.

    När jag är tillbaka i Växjö kan jag skicka modellbeteckning.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    66
    Tar upp den gamla tråden igen. Jag gick igenom alla kablar, bytte till ett nytt LNB som jag köpte från Satpro enligt länken ovan (översta bilden). Det har varit ett lågintensivt arbete då mina båda VU-mottagare fungerar som de skall. Jag får konstatera att det är min DM800 som inte lämnar tillräcklig spänning eftersom det är de horisontella kanalerna som inte visas och dessutom måste jag köra en annan mottagare för att det över huvud taget skall bli någon bild. Eftersom jag behöver använda mottagaren ett par månader så tänkte jag inte köpa en ny utan jag undrar om det är möjligt att laga min DM800 (clone) så att spänningsmatning fungerar? Någon som har ett tips?

  3. #13
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.


    Har du provat byta PSU ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av segerx Visa inlägg
    Tar upp den gamla tråden igen. Jag gick igenom alla kablar, bytte till ett nytt LNB som jag köpte från Satpro enligt länken ovan (översta bilden). Det har varit ett lågintensivt arbete då mina båda VU-mottagare fungerar som de skall. Jag får konstatera att det är min DM800 som inte lämnar tillräcklig spänning eftersom det är de horisontella kanalerna som inte visas och dessutom måste jag köra en annan mottagare för att det över huvud taget skall bli någon bild. Eftersom jag behöver använda mottagaren ett par månader så tänkte jag inte köpa en ny utan jag undrar om det är möjligt att laga min DM800 (clone) så att spänningsmatning fungerar? Någon som har ett tips?
    Testa med en annan 12v psu. Annars är det inte mkt lönt att lägga ner jobb eller pengar på den när det är en clone.
    Det är väl en alps tuner i den? kolla i avancerad tuner setup och se om du kan höja utspänningen eller amplituden på tonen.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Testa med en annan 12v psu. Annars är det inte mkt lönt att lägga ner jobb eller pengar på den när det är en clone.
    Det är väl en alps tuner i den? kolla i avancerad tuner setup och se om du kan höja utspänningen eller amplituden på tonen.
    Du kan även ta ut tuner och göra rent kontaktytorna med T-RÖD och se till att den kommer exakt på rätt plats i kontakten när den sätts tillbaks,det är väldigt viktigt!!

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Svag signal på alla satteliter
    Av joakim95 i forum Dreambox
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2013-07-02, 19:04
  2. Ingen eller svag signal
    Av _age_ i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 23:29
  3. svag signal finns det någon sorts förstärkare
    Av 1000foting i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 14:35
  4. Svag signal - vilken box?
    Av 85anni i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-11, 21:30
  5. Är Thomson DSI 35 TH känslig för svag signal?
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-04, 22:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss