Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tvheadend och Oscam (får inte dekodat krypterade kanaler) - med logg och konfig filer

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jkaberg Visa inlägg
    Nu 2 månader senare så är jag tillbaka,

    som ni kan se i första posten så var mitt kort gyldigt til 10/10 och det värkar inte som att Tvheadend skickar vidare EMM signalerna

    Någon som har några tips? Hur kan jag se att Tvheadend faktiskt mottar EMM signaler?

    Jag vet att man kan manuelt uppdatera EMM vid och "skanna" en mux (udp://@224.0.56.153:1314), och detta gör jag 1 gång i veckan via "Mux Schedulers". Har också provat att manuelt skanna denna nu ikväll flera gånger utan att det hjälper (oscam värkar inte motta några nya EMM's)

    Får upp detta när jag försöker och se på en kanal,



    PS: För att presisera, detta har fungerat helt fint fram til den 10 oktober. Men i med att kortet inte blir uppdaterat så...
    Om du drar igång loggningen under debug med strängen "--trace descrambler,cwc,capmt" under trace subsystems så bör du kunna se iaf tvheadend skickar EMM's eller inte.

    En EMM ser ut såhär i loggen.
    Kod:
    TRACE]:cwc: sending message sid 1234 len 123 enq 1

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2014
    Inlägg
    108
    Tackad
    13 gånger
    @jkaberg
    Du må skaffe deg en sd-tuner i fra Viasat, fungerer bare en stund hvis kortet er tilknyttet en hd-boks.
    Card needs pairing/extra data er beskjed du får etterhvert når kortet tilhører en hd-boks.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Tvheadend -> Oscam Emm uppdaeringar funkar inte
    Av ocra i forum Boxer
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2013-09-02, 09:47
  2. kort till krypterade kanaler på astra ?
    Av DennisOlof i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 09:02
  3. Comhem och krypterade digitala kanaler
    Av georgtornqvist i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-02-01, 10:50
  4. Krypterade filer
    Av Stimo i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-28, 02:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss