Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Wi-fi till dreambox 520 - hur göra!?

  1. #1

    Wi-fi till dreambox 520 - hur göra!?

    Hej... Har en ny DB 520 med OpenPLI... Försökte mig på o få den trådlös med en USB-wifi-mojäng....redan här kanske ni anar att jag inte är så värst kunnig inom detta området....

    Jag stängde av boxen, satte i USB o startade upp... Gick in på meny->inställningar->system->nätverk.... Sen började jag klia mig i huvudet.... Jag trodde att jag skulle kunna välja ett Wi-FI o sen skriva in lösen.... Men inte....

    Det står 7 olika alternativ, Adapterinställningar, Namnserverinställningar, Nätverkstest, Omstart av nätverk, Montera igen, Monteringshanterare, Nätverksbläddring

    Vad skall jag gå vidare in under för rubrik...o hur kommer jag vidare.... Känner mig verkligen som en dum blondin... Någon som kan förbarma sig över mig o hjälpa mig....
    Camilla

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är inte alla USB wifi donglar som funkar direkt i en Dreambox. Det beror på vilka drivrutiner som finns i den image du använder. Om din USB wifi stöds så borde du kunna se den under Adapterinställningar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Under Adapterinställningar står det:

    Använd Interface Ja
    Använd DHCP. Ja
    Nuvarande inställningar:
    IP adress N/A. Primär DNS 10.0.1.1
    Nätmask N/A. Sekundär DNS 0.0.0.0
    Gateway N/A
    Nätverk: LAN-anslutning

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Då verkar det tyvärr som att din USB wifi inte känns igen av systemet. De inställningar du ser är för nätverksuttaget.
    Jag är ingen större expert på Dreambox då jag inte använder nån själv, så nån annan kanske bättre kan hjälpa dig med att rekommendera en lämplig USB wifi eller ev. få igång den du har. Det kanske underlättar om du talar om fabrikat och beteckning på din USB wifi.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Vill skaffa en Dreambox. Kan man göra så...
    Av Esperix i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 23:04
  2. Göra backup image på dreambox 500+ ?
    Av aeqvist i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 14:52
  3. Göra om avi-filer till Dreambox-format
    Av bobjn i forum Windows
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 11:41
  4. Göra om au till remote
    Av lindmag i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 18:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss