Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Viasat to go - Apple TV - Chromecast

  1. #1

    Viasat to go - Apple TV - Chromecast

    Jag har skaffat ett Viasat abonnemang och därför har jag nu även tillgång till Viaplay/Viasat-to-go. Jag har också skaffat Chromecast. Anledningen till detta är att jag vill slippa betala för ett tvillingabonnemang. Mao vill jag använda två TV-apparater där jag använder boxen på den ena och Viasat-to-go på den andra.

    Viaplay funkar klockrent ihop med Chromecast (filmer, serier, sport mm). Däremot funkar inte kombinationen Viasat-to-go - Chromecast.

    Har testat från både Android och Ipad. Samma resultat.

    Viasat har uppenbarligen lagt in en spärr för detta i sin Viaplay app.

    1. Ryktet säger att kombinationen Viasat-to-go och Apple TV ska fungera. Dvs att man kan visa TV-kanalerna på detta sätt på sin TV. Stämmer detta?

    2. Någon som vet om det finns något sätt att komma runt begränsningen för Viasat-to-go ihop med Chromecast?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger
    Kan du inte casta skärmen om du går in på chromecast appen?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av frasse Visa inlägg
    Kan du inte casta skärmen om du går in på chromecast appen?
    Nja, det finns ingen Chromecast app. Appen heter Google Cast. Den anropas av andra appar exv Viaplay, Youtube, Google play, ... m.m.

    När man ska spela upp ett klipp i exv Youtube så finns det en symbol längst upp. Om man trycker där så skickas bilden till Chromecast enheten istället och man kan se klippet på TVn. Funkar för alla möjliga streaming tjänster men inte för Viasat-to-go.
    Helt klart en spärr från Viasat.

  4. #4
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Installera den här och casta hela skärmen https://play.google.com/store/apps/d...cast.app&hl=sv
    DM8000 PVR Openpli 8.3

Liknande ämnen

  1. Tivo + Chromecast?
    Av DragonII i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-04-03, 21:04
  2. chromecast eller annat usb mediasticka?
    Av wba i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-11-04, 20:11
  3. Streama dreambox till chromecast
    Av Gremlins i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-08-09, 14:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss