Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ny Tuner i DM8000 HD

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger

    Ny Tuner i DM8000 HD

    Jag har köpt två nya Tuner till min gamla DM8000HD. I Tunerfack C fungerar bägge, men ingen av dom får jag igång i det 4:e facket som heter D. Bägge nyinköpta Tuner är för satellit. Kan det vara så att det inte går att koppla in en S-Tuner på plats D? Jag försöker alltså att byta ut mina gamla trötta fasta Tuner, men jag får alltså bara igång den som inkopplas till Tuner C. Någon som har erfarenhet av detta?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    237
    Tackad
    22 gånger
    Citat Ursprungligen postat av golfbotte Visa inlägg
    Jag har köpt två nya Tuner till min gamla DM8000HD. I Tunerfack C fungerar bägge, men ingen av dom får jag igång i det 4:e facket som heter D. Bägge nyinköpta Tuner är för satellit. Kan det vara så att det inte går att koppla in en S-Tuner på plats D? Jag försöker alltså att byta ut mina gamla trötta fasta Tuner, men jag får alltså bara igång den som inkopplas till Tuner C. Någon som har erfarenhet av detta?

    Har du testat att byta plats på c + d ? Kan ju vara tunern i d som är trasig.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Ja det har jag. Tunern får kontakt med parabolen och jag får SNR på kanalerna, men ingen bild. Inte heller på fria kanaler. Jag kör med OpenPli och undrar om det kan vara någon anpassning som skall till?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger
    Fungerar det med en tuner i plats D om du lämnar plats C tom?
    Vad är det för tuners du köpt som skulle vara bättre än de "trötta" interna tuner A och B? Det ska funka med S2 tuners i både plats C och D.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-10-19, 11:45
  2. [LÖST] Satt i en Dvb-t tuner i en DM8000
    Av lus i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 22:51
  3. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 16:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss