Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 32

Ämne: Fjärrkontroll till Vu+ solo 4K

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger

    Fjärrkontroll till Vu+ solo 4K

    Fjärren till vu+ solo4K ser ut att vara samma som till övriga vu+ boxar. Är det samma tro, och kommer den då att gå och använda även för en vu+Duo2? Mitt problem är att jag vill ha en fjärr till min vu+ Duo2 och en annan till en ny vu+ solo4K, då dessa boxar kommer att stå bredvid varandra och vara kopplade till var sin TV. Jag funderar nämligen på att byta ut min gamla DM8000HD mot en vu+ 4K. Som det är nu stör ju inte Dreamboxens fjärr vu+ boxen. Hur kommer det att bli om jag har två olika vu+ boxar i stället?

  2. #2
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2016
    Inlägg
    13
    Tackad
    1 gånger
    Vu+ har bytt apparatkod några gånger om jag förstår rätt. Fjärren från min gamla Vu+ Duo kan t.ex. inte styra nya Vu+ Solo 4k. De nyare "universella" Vu+ fjärrkontrollrarna verkar gå att ställa om så de skickar olika Vu+ apparatkoder. Förutom att de kan fås att styra en hel del tv-apparater förstås, även om CEC-styrningen via HDMI räcker för min del. Men jag hittar ingen komplett lista med vilka VU+ som har samma apparatkod. Det kanske finns någon annan här som har bättre koll?
    Glömde ju säga att man kan ändra vilken apparatkod mottagaren ska reagera på, i alla fall om man kör OpenVix och på Vu+ Solo 4k. Där hittar man inställningen under Inställningar->System->Remote Control Code. Den använder tydligen Vu+ apparatkod 2. Fast jag har inte vågat experimentera med det än :-)
    Senast redigerad av Kissen den 2016-09-11 klockan 22:11.
    Vu+ Solo 4k
    Blackhole, OSCam
    Parabol 90 cm med Inverto Unicable IDLB-QUDL42-UNI2L-1PP

  3. #3
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Får jag ansluta med mitt "ptoblem"? Min Duo2 är jättebra, men fjärren är ju en katastrof jmf med DM-fjärr. Finns någon bra ersättningsfjärr?

    Skickat från min P9000_Lite via Tapatalk
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  4. #4
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kissen Visa inlägg
    Vu+ har bytt apparatkod några gånger om jag förstår rätt. Fjärren från min gamla Vu+ Duo kan t.ex. inte styra nya Vu+ Solo 4k. De nyare "universella" Vu+ fjärrkontrollrarna verkar gå att ställa om så de skickar olika Vu+ apparatkoder. Förutom att de kan fås att styra en hel del tv-apparater förstås, även om CEC-styrningen via HDMI räcker för min del. Men jag hittar ingen komplett lista med vilka VU+ som har samma apparatkod. Det kanske finns någon annan här som har bättre koll?
    Glömde ju säga att man kan ändra vilken apparatkod mottagaren ska reagera på, i alla fall om man kör OpenVix och på Vu+ Solo 4k. Där hittar man inställningen under Inställningar->System->Remote Control Code. Den använder tydligen Vu+ apparatkod 2. Fast jag har inte vågat experimentera med det än :-)

    Citat Ursprungligen postat av Stickan Visa inlägg
    Får jag ansluta med mitt "problem"? Min Duo2 är jättebra, men fjärren är ju en katastrof jmf med DM-fjärr. Finns någon bra ersättningsfjärr?

    Skickat från min P9000_Lite via Tapatalk


    Skickat från min P9000_Lite via Tapatalk
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Min fjärr till vu+ solo4K funkar även till solo2.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  6. #6
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Min också funkar med alla vu boxar.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  7. #7
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Jag väntar med spänning på den nya fjärren som jag beställt från Estland för 353 sek. Hoppas att den är bättre än de två andra varianter som jag har. Den ser ju litet klumpig ut men hoppas att man kan få litet "Dreamboxkänsla" vid hanteringen av den.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Stickan Visa inlägg
    Jag väntar med spänning på den nya fjärren som jag beställt från Estland för 353 sek. Hoppas att den är bättre än de två andra varianter som jag har. Den ser ju litet klumpig ut men hoppas att man kan få litet "Dreamboxkänsla" vid hanteringen av den.

    Kan man få en bild eller länk?

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  9. #9
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    http://www.ebay.ie/itm/ws/eBayISAPI....m=231417597239

    Kommer förhoppningsvis med posten imorgon.

  10. #10
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Jag har nu trotsat snöfallet och hämtat kontrollen på posten. Den känns mekaniskt mycket bra jmf med de två andra kontrollerna som jag har.

    ----

    När jag nu använt den några timmar, så är jag jättenöjd! Ett rejält lyft för Vu+Du2. Fjärrkontrollen betyder så mycket i den dagliga hanteringen. Rekommenderas verkligen!
    Senast redigerad av Stickan den 2016-11-12 klockan 16:19.

Liknande ämnen

  1. Fjärrkontroll till xbox
    Av Quazzi i forum Xbox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-11-07, 18:29
  2. Ny Fjärrkontroll till 500 HD
    Av Cabron i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-08, 20:21
  3. Fjärrkontroll till HTPC
    Av Tonny11 i forum HTPC
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 08:28
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 13:43
  5. Överföring fjärrkontroll till DB
    Av JoppeCruz i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 20:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss