Citat Ursprungligen postat av sneeze Visa inlägg
Ok, intressant. Jag har inte behövt bry mig om konfigurationen så mycket i kodi, det här funkat i princip direkt (kör inte kodi för tv på någon direkt prioriterad maskin heller)

Dock så har jag sett att om jag inte ändrar serverkopplingen till "multiseat" i mediaportalklienterna så kan jag få liknande problem som du. Om jag förstått det rätt så motsvarar multiseat i mp det som benämns tsreader i kodi-pluginen, singleseat är rtsp, dvs "ffmpeg" i kodi, så det är ju sannolikt att vi sett samma problem.

Finns det någon fördel att köra rtsp/ffmpeg?

En annan fråga, kan dsplayer/madvr-kombon hantera olika dvb-undertexter bättre än kodis inbyggda uppspelare? Det är den största anledningen till att jag kör mp för tv
Tycker mig inte ha sett inställningarna du nämner, jag kör MP2 kanske ska tilläggas. Tror däremot att man måste skilja på RTSP och ffmpeg, de som finns som val i Kodi-pluginen är
-TS reader (standard vid installation)
-TS reader med RTSP påslaget (tyvärr trasigt i pluginen för tillfället)
-FFMPEG

Då TS reader utan RTSP påslaget inte verkar vara routningsbart så föll valet ganska snabbt på FFMPEG då jag vill kunna ta med min bärbara (med VPN) till landet om man känner för det.

Vad gäller undertexterna så har jag inte haft några problem vad jag vet men i ärlighetens namn så har jag inte kollat så mycket på TV heller och det är en helt ny setup. Är det något jag kan prova som borde strula? MadVR i sig är ett rätt kraftfullt verktyg för att (rätt konfigurerat) få en väldigt bra bild så fungerar undertexterna bra så är det ju lite av en win-win