Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Iptv player

  1. #11
    Är detta om man ska skapa egen IPTV server eller är det en klient som kan läsa av andra IPTV servrar?

  2. #12
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Detta är endast klientdelen, för server krävs en bunke andra mjukvaror och utrustning.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #13
    Vet inte om det är rätt svar du söker. Men jag kör en 800HD SE clon med mjukvara Pli. Jag kontakta en IPTV leverantör via FaceBook å där fick jag en fil som jag teleneta över till dreamboxen. Då fick jag tillgång till ca 6000 kanaler. 105 svesnka. + resten vad som sänd i värden. kosta mig 999kr/året. Ringde å klaga till viasat där jag har abb betalar 800kr/månaden. sa att det blir billigare å ta IPTV eller vill ni sänka min kostnad till viasat. Fick bara ett svar Lycka Till. så nu har jag IPTV och kör det på ADSL 8/2 lina kan tugga på nån kanal men vid kompisen som har fiber är det klock rent.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Biljard-Micke Visa inlägg
    Vet inte om det är rätt svar du söker. Men jag kör en 800HD SE clon med mjukvara Pli. Jag kontakta en IPTV leverantör via FaceBook å där fick jag en fil som jag teleneta över till dreamboxen. Då fick jag tillgång till ca 6000 kanaler. 105 svesnka. + resten vad som sänd i värden. kosta mig 999kr/året. Ringde å klaga till viasat där jag har abb betalar 800kr/månaden. sa att det blir billigare å ta IPTV eller vill ni sänka min kostnad till viasat. Fick bara ett svar Lycka Till. så nu har jag IPTV och kör det på ADSL 8/2 lina kan tugga på nån kanal men vid kompisen som har fiber är det klock rent.
    ... men "en IPTV leverantör via facebook" låter knappast som någon laglig lösning och därmed inget som är tillåtet att diskutera här!! :-)

    Men ändå ang viasat och sänka priset. Jag har vid 4 tillfällen under 10+ år hotat med att avsluta abonnemanget i slutet av bindningstiden och hänvisat bla till att de bjuder nya kunder på 6 månader gratis och jag har alla gångerna fått aningen 6 mån gratis om jag förlängt viasat guld med 2 nya år eller vid nått tillfälle fick jag ner priset från ca 600kr/mån till ca 300kr under 2 år så dom måste ha sjuka marginaler när dom kan göra sådana sänkningar bara man hotar att avsluta och byta till CD. Men nu verkar det dock vara stopp, de vägrar ge mig en gratis ci+ modul om jag förlänger nu när bindningstiden tar slut strax efter årsskiftet (det står säkert nån kommentar om tjatig o snål jävel i deras kund-system på mig för det kvittar vilken säljare på deras kund-tjänst som svarar, det blir bara "ja byt du till CD då" när man uppgett personnr) 650kr ska dom ha för en modul så nu blir det avslut :-)

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Som jippe mycket riktigt påpekar så är det inte tillåtet att diskutera några olagliga IPTV-lösningar här!
    Kommer det fler inlägg om olagliga IPTV eller streamingtjänster så kommer de att tas bort.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. brandvägg o vu+player
    Av jajko i forum Hårdvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-02-13, 23:04
  2. Vu+ player
    Av the-guvnor i forum Vu+
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-12-30, 10:16
  3. VU+ Player android
    Av aigbg i forum Vu+
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-12-04, 17:50
  4. vu+player
    Av jajko i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-10, 23:43
  5. BBC i player.
    Av dalton71 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-02-04, 16:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss