Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Sätta i ett orginalsim i en clone?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger

    Sätta i ett orginalsim i en clone?

    Hej
    Jag har 1 st dm800hd sim2.01 klonbox som fungerar men är instabil i mjukvaran. Varje gång jag flashat om den så har jag fått no ca found så jag har fått flasha tillbaka den till den imagen som jag har i den nu.
    Men jag har även en trasig dm800hd orginal. Kan jag ta orginal simkortet i denna och flytta över till klonen och därmed få en "orginal" dm800hd eller är det mer i hårdvaran som skiljer som gör att tex nyaste openpli inte skulle kunna fungera på denna box?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Vissa kan tyda på att det är fel image som du använder när den skriver NO CAS.

    Jag har flera DM800se klon boxe och dem har bytt sim till org. simA8P och de fungerar perfekt som
    original-boxe nu - jag kommer att tro att du kan göra samma sak med din DM800HD - du kan alltid
    växla tillbaka till den gamla simcard - prova - du förstör ingenting.

    vh / Bosse

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Svaret är JA, sätter du ditt org.sim i din klonbox kommer alla mjukvaror tro att det är en org.box
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Svaret är JA, sätter du ditt org.sim i din klonbox kommer alla mjukvaror tro att det är en org.box
    Okej det låter ju bra.
    Följdfråga. Vet du om det går att ta ett orginalsim från en dm800hd och sätta i en dm800hd SE som idag har sim2.0? Dvs är det samma sim i 800 och 800SE? Antar ju annars att dom lagt in nya saker i simkorten i SE boxarna.

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Nej det är olika sim i 800 och 800se boxar så det fungerar inte.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. Bygga hus och sätta upp nätverk
    Av Rocky i forum Hårdvara
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-03-08, 19:16
  2. Att sätta fasta IP-adresser
    Av atomized i forum Guider
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 14:21
  3. Sätta en standard cam
    Av Pette_rsson i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 13:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss