Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Nytt VIA kort

  1. #11
    Jag/vi har gjort enligt den äldre guiden!! Vi ser att det är skillnader mellan guiderna!!

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av TomTitt Visa inlägg
    Jag/vi har gjort enligt den äldre guiden!! Vi ser att det är skillnader mellan guiderna!!
    Nu vet jag inte riktigt vilken guide du menar?
    Jag kan bara svara för hur saker fungerar enligt min guide. Jag har uppdaterat min guide några gånger men det är inget som påverkar uppdateringsscriptet. Har du däremot installerat enligt någon annan guide än min så funkar uppdateringsscriptet antagligen inte utan en del handpåläggning.

    Jag har inte tid just nu men om du vill så kan jag kompilera upp en ny version av oscam till Raspberry Pi i eftermiddag och posta här så behöver du bara byta ut din oscam binär fil för att uppgradera.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Här får du en uppgraderad oscam binär att testa med om du vill. Det är r11273 kompilerad på min Raspberry Pi.

    För att installera den så gör följande steg:
    1. Gör backup på din nuvarande oscam binär fil och dina config-filer.
    2. Kolla vilket namn och vilka rättigheter din nuvarande oscam binär fil har. Vi antar i fortsättningen att den heter 'oscam'.
    3. Stoppa oscam om den är igång.
    4. Byt namn på din nuvarande oscam binär fil, t.ex.:
    mv oscam oscam_r9779.
    5. Packa upp och kopiera den nya oscam binär filen till samma plats som den gamla ligger på. Byt namn på den om det behövs så att den har exakt samma namn som den gamla hade.
    6. Sätt Linux-rättigheterna på den nya oscam binärfilen så att de blir samma som på den gamla, t.ex.:
    chmod 755 oscam
    7. Starta oscam så ska det vara klart.

    Obs! Om du använder ftp eller liknande filöverföringsprogram så skall det vara satt i läge 'binary'. Kolla att storleken på binärfilen är exakt den samma efter överföringen. (1188040 bytes)
    Bifogade filer Bifogade filer
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av TomTitt Visa inlägg
    Jag/vi har gjort enligt den äldre guiden!! Vi ser att det är skillnader mellan guiderna!!
    Alla guider på detta forum är "upp to date", vad är det som skiljer dem åt?
    Enda som skiljer dem åt här är för hur man installerar och konfigurerar beroendepå om man kör dem under Linux, Windows eller RasberyPi
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2012
    Inlägg
    46
    Tackad
    2 gånger
    kör oscam r9856 i min server är det nån mening med att uppdatera den ? tar gärna emot tips på nått bra filöverföringsprogram.

  6. #16
    Vissa är smarta, andra SUPER smarta. Men det handlar väl också om intresse. Super tack ska försöka mig på att ändra. Med en äldre guide menar jag, en guide som du gjort men den är äldre. Har printat ut den och när jag jämförde med den som finns nu så är det skillnader. Det är kanske små skillnader, jag är inget Linux proffs.
    Jag har klonade sd kort. Tänkte ta ett av dom och sätta in i min lilla asus där jag har installerat Linux Mint. Hoppas att jag kan göra det du beskriver där istället för att använda Putty.
    Hoppas jag tänker rätt.
    Tack alla hjälpsamma proffs.

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bengus Visa inlägg
    kör oscam r9856 i min server är det nån mening med att uppdatera den ? tar gärna emot tips på nått bra filöverföringsprogram.
    Kort sagt har du inget att tjäna på en uppdatering om det funkar bra nu. Men den dagen du ev. får ett nyare kort eller gör någon annan större förändring av konfigurationen är det lika bra att passa på att uppdatera.

    För filöverföring brukar jag använda WinSCP när jag kör i Windows-miljö: https://winscp.net/eng/index.php
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2012
    Inlägg
    46
    Tackad
    2 gånger
    Okej ja min server går bra än så länge så det kanske är dumt att göra nått

  9. #19
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av TomTitt Visa inlägg
    Med en äldre guide menar jag, en guide som du gjort men den är äldre. Har printat ut den och när jag jämförde med den som finns nu så är det skillnader. Det är kanske små skillnader, jag är inget Linux proffs.
    Det stämmer att jag har uppdaterat min guide vid ett antal tillfällen. Det beror t.ex. på att något ändrats i Raspbian eller att viss HW förändrats. Det har också tillkommit en del avsnitt och tips efter olika diskussioner i forumet.

    Det grundläggande med hur man installerar oscam med sökvägar och annat har dock inte förändrats. Så alla script som finns i guiden funkar oavsett om du installerat med en tidigare guide eller den senaste versionen. Du skulle t.ex. kunna köra update_oscam.sh scriptet rakt av om du ville.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. nytt kort
    Av fid i forum Boxer
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2004-10-10, 20:48
  2. Nytt kort
    Av droos i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 15:31
  3. Nytt kort?
    Av Thunderstruck i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-26, 11:38
  4. nytt kort men det var ett gammalt kort
    Av knodden i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 19:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss