Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Comhem Server problem

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger

    Comhem Server problem

    Hej. Har lite problem . Har en server uppsat hemma som jag har kört i några år med oscam på den som fungerat klockrent i många år.
    men nu det senaste så har jag fått problem med bilden i stuga. Den kommer och går hela tiden. har försökt felsöka men har inte hittat ngt fel med servern.
    I stugan har jag comhem router kopplat till en dreambox. När jag kör hemma funkar det klockrent med interna ip nummer . Men i stugan strular den . Jag testade och koppla min DB mot min telefon trådlöst och den funkade den utan problem. Men så fort jag kopplade över till comhems internet strular den. Har testad både cccamd och mgcamd . Ngn mer som råkat ut för det ? Ska jag behöver göra om servern eller har ngn ett annat förslag ??

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Har instalerat om oscam, testade med både cccamd och mgcamd som client men fortfarande samma problem med comhems router. Låter fan skummt

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Logga in på routern och stäng av NAT.

    Jag antar att du kör med nätverkskabel till routern?
    Kabel är oftast bättre än trådlöst om du vill undvika störningar.
    Kontrollera även övriga inställningar.

    Citat Ursprungligen postat av exstazi Visa inlägg
    Har instalerat om oscam, testade med både cccamd och mgcamd som client men fortfarande samma problem med comhems router. Låter fan skummt
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  4. #4
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Håller med _com_bort, har du en ComHem router med coaxkabel så använd den endast som modem (stäng av NAT) och köp en riktig router.
    Vu+ Solo SE Version 2

Liknande ämnen

  1. newcs server pc (comhem) + CSP
    Av dorfie i forum Com Hem
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2012-05-30, 13:58
  2. server comhem
    Av jonten89 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-01, 08:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss