Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: DVB-S2x

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Tack
    Då får jag lugna mej och se vad det kommer i framtiden.

    Mvh Kalle

  2. #12
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Hmm, DVB-S2x kanske är något som kommer mer framöver, det kan vara så att just denna teknik på sikt ska användas för alla 4k (ultra HD) kanaler, och att kanalerna man kör med som idag bara är DVB-S2 är en tillfällig grej som funkar. Jag ser att dom i alla fall redan valt h265 så det är väl bra.

    För DVB-S2 var väl något som kom iom HDTV och att man gick över till h264, eftersom mpeg2 tog för mycket plats.

    Det lär ju dröja bra länge innan någon större mängd människor ens tittar på 4k sändningar, men filmer på nya 4k standarden för bluray börjar ju ta sig ut på marknaden, spelarna finns ju och även TV apparaterna är inte så dyra, samt även streaming, eller att ladda ner går ju. Men vad man egentligen får ut av 4k kan man ju fråga sig. Bara för att bilden är bättre innebär ju tyvärr inte att innehållet är bättre, samma skit i bättre upplösning, det är inte så viktigt för min del. Men tekniken gör ju framsteg och det klagar jag inte på.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2016-10-06 klockan 12:46.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Den som söker finner Det finns ett TV-kort till PCn som heter TBS-6522 PCIe .

    Mvh Kalle

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Lycka till med test sändningen, hoppas dom visar något bra.
    Du kan väl hojta till när och om dom sänder riktiga program.
    Senast redigerad av ricki den 2016-10-15 klockan 10:57.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss