Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ang. ny HD-box från Viasat - fortsätta använda kortet i DM för SD?

  1. #1

    Ang. ny HD-box från Viasat - fortsätta använda kortet i DM för SD?

    Har letat en hel del här men blottar gärna min okunskap...

    Viasat har genom åren regelbundet ringt och tjatat på mig om att uppgradera min (mycket) gamla box till en HD-box och då även börja titta på HD-kanalerna. De har givetvis velat ha mera pengar av mig för dessa små erbjudanden och jag har alltid tackat nej trots att de bedyrar att de nya boxarna är sååå mycket bättre än min gamla.

    Nu erbjöd de ny box samt HD-kanaler i 24 månader utan extra kostnad - jag slog till.


    Jag har under många år kört med CCcam i en DM500 HD (OpenPLi) och använt mig av PVR-klient i Kodi på Raspberry Pi för att kunna titta på TV nummer två och tre samt surfplattor. En lösning jag är nöjd med då vi i princip aldrig drabbas av "kanalkrockar".

    Om jag nu parar ihop mitt gamla kort (tror inte jag får något nytt kort) med den nya HD-boxen, kommer jag få problem med min setup?
    Jag vet att jag givetvis får fortsätta att hålla tillgodo med SD på min DM500 HD men tänkte ha den nya boxen till en extra HDMI-ingång och bara flytta över kortet de gånger jag vill använda den.

    Min fråga är alltså om jag kan fortsätta använda kortet i min DM500 HD med CCcam efter det att jag har kört igång min nya HD-box?
    Senast redigerad av jbr den 2016-10-12 klockan 15:34.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    237
    Tackad
    22 gånger
    Kortet kommer inte att fungera med din DM500 om du aktiverar kortet i din nya hd box.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    frågan är vad han har nu står 500 sen 500hd sen 500 så vilket är det ?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av JOHAN63 Visa inlägg
    Kortet kommer inte att fungera med din DM500 om du aktiverar kortet i din nya hd box.
    Ok, det är så illa alltså...?


    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    frågan är vad han har nu står 500 sen 500hd sen 500 så vilket är det ?
    Sorry, jag som slarvade. Har redigerat inlägget.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Det spelar ingen roll va typ Dreambox är - för att ta emot MPEG-4 och HD-kanaler måste ha
    en Via HD nyckel = HWKEY - utan den svarta skärmen - officiellt endast via HD-boxar som har det.

  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2016
    Inlägg
    6
    Tackad
    1 gånger
    Så långt jag läste av en Norman, så fungerar Linux boxarna med OpenPLI + plugins för ci+(det krävs för Viasat modul) och Viasat modul som säljes till alla kunder för rund 745 kr. Men ca-modul innan måste parras på Samsung eller Philips TV. det kör nåt app för att parra och registrera, LG fungerar inte på grund av Android operativ system som godkänns inte av modul.

Liknande ämnen

  1. Hur kan man få fram ATR från kortet?
    Av kermith i forum Com Hem
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 00:37
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-17, 07:54
  3. Använda kortet i original-motagaren?
    Av meerlin_88 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 23:18
  4. Logg från nya ComHem kortet?
    Av joad i forum Com Hem
    Svar: 157
    Senaste inlägg: 2004-05-16, 19:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss