Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: ATN arabiska kanaler

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger

    ATN arabiska kanaler

    Jag som trodde att atn var ett seriöst företag som sålde IP-tv abbonemang till utländska kanaler. Ska bli intressant att se fortsättningen på detta.

    http://www.sydsvenskan.se/2016-08-23...llslag-i-malmo

    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ska...analer-stangda

    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ska...ra-nagot-fel-1
    Senast redigerad av jippe den 2016-08-24 klockan 16:39. Anledning: En länk till

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Ryktas om att det är beIN Sports som ligger bakom. Verkar som dom sänt ut deras kanaler utan tillstånd.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger
    Ok klantigt av dem i så fall, borde ju ha koll på sina avtal, verkar också lite konstigt att det får så stora proportioner, den normala är ju att detta löses genom stämning/förlikning mellan företagen.
    En sak jag funderat på är dock om nån av dessa utländska kanaler sänder nått event (tex formel1 som viasat har rättigheterna till i Norden) blir det då inte upphovsrättsbrott om nån distributör vidaresänder denna kanal i Norden?

    Antalet paraboler på balkongerna kommer förövrigt säkert att öka nu igen, tycker det har minskat något de sista åren.

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Kan ju vara så att dom kört lite gammal hederlig cardsharing vid sidan av också och det är det dom åkt på, därför stängs allt ner under utredningen.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    "lite gammal hederlig cardsharing"
    Jag vill inte märka ord med det såg lite lustigt ut.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Ja om man gemför med IP-TV så är ju cardsharing oldschool stuff
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    49
    Tackad
    1 gånger

    Atn

    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Ja om man gemför med IP-TV så är ju cardsharing oldschool stuff
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Ja om man gemför med IP-TV så är ju cardsharing oldschool stuff
    De har sent BEIN sport och det har knappast varit BEIN sport som har anmält de utan viasat eftersom de har premierleauge rättigheterna, samt visa arabiska middle east kanaler sänder viasat ex MBC aljazeera al arabia mm. Kunderna vänder sig till ATN boxar eftersom de har ungefär 2500 kanaler på sin stora utbud. Det har knappast bara varit kunder från mellanöster.

    ATN funkar nu men bara de kanaler som rättegången har blivit avklarad.

    så starta om boxen och när atn frågar efter kod trycker du bara på ok

    sen får du ungefär 600 kanaler och det är gratis så länge rättegången pågår.

    jag tror att i grund och botten ligger avundsjukan bakom för det har inte varit några skatte konstigheter fast skatteverket har grävt utan förvånande hög antal skatt har betalats ut och det har varit bra inkomst för svenska folket eftersom det är en internationell bolag.

    atn har hitills tjänat in drygt 360 miljoner kr och de kan enkelt få ingång sitt verksamhet (anlitad top advokater) utan beinsport kanaler som inte är avgörande för deras verksamhet.

    det har inte varit cardsharing utan avkodning av beinsport kanaler och sedan har koden som dyker upp då då döljt med suddigt kvadrat så beinsport inte kan spärra kortet men det har de inte heller varit intresserad av att göra för det blir en sort reklam för de som kräver riktig hd upplösning.

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-03-05, 19:37
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-04-04, 11:57
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 16:32
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 19:33
  5. Sirius kanaler blir Astras kanaler?!
    Av Snouser i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 14:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss