Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 35 av 35

Ämne: 2 kodade kanaler samtidigt med 1 CI+ modul

  1. #31
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    @kermith, jag har precis testat att kolla på Live 2 HD och Live 3 HD samtidigt med samma kort och det funkar. Anledningen till att jag valde dessa kanaler är att dom ligger på samma transponder och det blir svårt i alla fall för mig att använda samma kort på olika transpondrar i och med att jag använder en dator med MediaPortal för att kolla på detta. Så det kanske bara funkar om de ligger på samma transponder, har egentligen ingen aning, men för mig funkar det med två kanaler samtidigt. Testade med tre och det funkade det också. Om det nu inte är så att dom bara har pairat kanalerna när det är match, testade nämligen när det inte var något på kanalerna utan det bara stod vad som kommer senare. cd 3 kanaler.jpg

  2. #32
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av juppe Visa inlägg
    @kermith, jag har precis testat att kolla på Live 2 HD och Live 3 HD samtidigt med samma kort och det funkar. Anledningen till att jag valde dessa kanaler är att dom ligger på samma transponder och det blir svårt i alla fall för mig att använda samma kort på olika transpondrar i och med att jag använder en dator med MediaPortal för att kolla på detta. Så det kanske bara funkar om de ligger på samma transponder, har egentligen ingen aning, men för mig funkar det med två kanaler samtidigt. Testade med tre och det funkade det också. Om det nu inte är så att dom bara har pairat kanalerna när det är match, testade nämligen när det inte var något på kanalerna utan det bara stod vad som kommer senare. cd 3 kanaler.jpg
    De är inte kodade när det inte är match. Men ikväll är det många matcher så prova då gärna. Använder du förresten någon plugin? Å andra sidan kommer det nog inte fungera när matcherna är igån och de blir pairade.

    Sent from my SM-T815 using Tapatalk
    Vu+ Solo SE Version 2

  3. #33
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Testade igen nu när det var matcher och då sket det sig . Trodde ju att dom hade pairing på hela tiden, men det hade dom tydligen inte.

    Inget plugin utan kör med CD:s kort direkt i tv-kortet i datorn. Funkar kanon med en kanal i alla fall, vill jag se på fler så får det bli med tvilling abonnemang tydligen.

  4. #34
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Ja, det var det jag skrev. Det var någon dumfan tidigare i tråden som skrev att det skulle fungera med någon sorts plugin. Han hade antagligen rökt på.

    Sent from my Moto G (5) Plus using Tapatalk
    Vu+ Solo SE Version 2

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    120
    Tackad
    1 gånger
    Tack för svar även om det inte var ett positivt svar.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-06-21, 23:09
  2. mediaportal och kodade kanaler
    Av maxeman i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 08:30
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 17:32
  4. Kodade kanaler låser sig
    Av ambush i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 15:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss