Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Uppdatera kanaler automatiskt (app)

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    30
    Tackad
    1 gånger

    Lightbulb Uppdatera kanaler automatiskt (app)

    Håller på utveckla en app där man kan välja sina satelliter, paket och kanaler. Där får man sedan upp favoritlistor som man kan ändra i och skicka till sin box. När kanalers frekvenser ändras kan man dessutom uppdatera boxen direkt.


    1. Vad tror ni om idén?
    2. Vilka funktioner vill ni se / hur ska appen fungera?


    Är tacksam för all typ av feedback!

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    App som i app för telefon eller vanligt pc/mac program?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    30
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    App som i app för telefon eller vanligt pc/mac program?
    App som för telefon (Android / iOS).

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    68
    Tackad
    6 gånger
    Jag tycker det låter som en bra ide, definitivt en app jag skulle testa. Vore bra om det fanns stöd för flera boxar så att man enkelt kan uppdatera alla sina boxar samtidigt. Antingen en efter en eller alla på en gång.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    30
    Tackad
    1 gånger
    Har planerat att ha stöd för flera boxar. Är inga problem alls att implementera och känner också ett behov av det


    Det jag funderar mest över nu är när man redan har favoritlistor, som kanske dessutom ser olika ut på olika boxar, och hur man vill ändra/sortera/lägga till fler kanaler osv. Eller om man bara ska skapa ny lista från början i appen och sedan blåsa över allt i boxarna. Några idéer på detta?

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MurdinE Visa inlägg
    Det jag funderar mest över nu är när man redan har favoritlistor, som kanske dessutom ser olika ut på olika boxar, och hur man vill ändra/sortera/lägga till fler kanaler osv.
    Jag tror att det är det här som är problemet. Alla vill ha sin favoritlista "på sitt sätt". Jag vet inte om folk är nöjda med en "standardsorterad" lista.

    Annars tycker jag din app-idé är mycket bra och skulle gärna prova den.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    30
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag tror att det är det här som är problemet. Alla vill ha sin favoritlista "på sitt sätt". Jag vet inte om folk är nöjda med en "standardsorterad" lista.
    Tror inte heller man vill ha någon standardsorterad lista. Kanske något i stil med att läsa in folks favoriter + uppdatera frekvenser vid behov och sedan lätt kunna krydda på med extra kanaler/paket mm. Ska fundera mer på den här så det känns rätt.

    Tack för positiv input också, har fått grunderna på banan och jobbar vidare. Tar ett tag att ta det från utvecklingsstadiet till något som fungerar enkelt för alla.

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MurdinE Visa inlägg
    Kanske något i stil med att läsa in folks favoriter + uppdatera frekvenser vid behov och sedan lätt kunna krydda på med extra kanaler/paket mm.
    Det låter som helt rätt väg att gå om du lyckas lösa det. Ett problem är ju att kanaler ibland byter namn och nya kommer till så det kan vara svårt att hitta referenspunkter som stämmer mellan gamla och nya listan. Men jag tror att om du får till något som funkar så kommer det att bli en populär app för det frågas ofta efter hjälp med kanallistor på forumet.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    68
    Tackad
    6 gånger
    En funktion jag skulle tycke vore nice att ha är möjligheten att dela med sig av sina listor. Antingen direkt till en annan användare på något sätt. Men ännu hellre att man kan ladda upp sin lista (inkl. picons) till en global server. Sen kan man som användare bläddra runt bland uppladdade listor och välja någon som passar en själv bra.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    30
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rimion Visa inlägg
    En funktion jag skulle tycke vore nice att ha är möjligheten att dela med sig av sina listor. Antingen direkt till en annan användare på något sätt. Men ännu hellre att man kan ladda upp sin lista (inkl. picons) till en global server. Sen kan man som användare bläddra runt bland uppladdade listor och välja någon som passar en själv bra.
    Riktigt bra idéer! Ska ta med mig dom också

Liknande ämnen

  1. Uppdatera EPG automatiskt
    Av calleboy i forum Dreambox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 18:03
  2. Automatiskt omstart Dreambox
    Av LKC i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 09:18
  3. [LÖST] automatiskt uppdaterande kort
    Av Andon i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 19:36
  4. Automatiskt comhem kort
    Av Gortan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 18:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss