Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Uppdatera kanaler automatiskt (app)

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    30
    Tackad
    1 gånger
    Lite uppdatering på vad som händer och ett par frågor:

    Börjar efter en massa slit få riktigt bra ordning på backend med väldigt många kanaler som har korrekta värden och börjat speca funktioner för appen och hur den ska fungera. Det senare är ganska trickigt så har vi någon gränssnittsguru här är jag tacksam för lite diskussioner via pm.

    Håller också på fundera över hur man hanterar problemet med tunerinställningar.
    Efter upp nya satellites.xml, lamedb och bouquets-listor blivit uppdaterade så finns det risk att inte värdena stämmer för vilken satellit man valt i boxens tunerinställningar gentemot den som kommer från appen. Exempel: Vissa kan i sina tidigare inställningar ha valt Astra 4.9 som satellit. Trycker jag då dit Astra 4.8 kommer man få en massa gråa kanaler trots att det är samma satellit eftersom "kedjan" blir bruten. Filen settings innehåller "config.Nims.0.diseqcA=49" medan satellite.xml innehåller "<sat position=48...>"

    Kan lösa det på några olika sätt:
    1. Ett meddelande om att man kan få kontrollera tunerinställningarna om kanaler är gråa (och välja in satelliten från nuvarande inställningar)
    2. Ändra satellitens position från 48 till vad det står i settings (kan vara lurigt att vara helt säker på alla satelliters intervall av sin position) innan filerna blir uppdaterade
    3. Uppdatera filen settings med värdet från servern men det känns riskabelt, särskilt då den kan se väldigt olika ut

    Är det någon som har tips på bästa sätt att komma runt problemet eller är det enklare än vad jag tror (grottat ner mig en del)?
    Senast redigerad av MurdinE den 2016-12-06 klockan 14:20.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    135
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MurdinE Visa inlägg
    Lite uppdatering på vad som händer och ett par frågor:

    Börjar efter en massa slit få riktigt bra ordning på backend med väldigt många kanaler som har korrekta värden och börjat speca funktioner för appen och hur den ska fungera. Det senare är ganska trickigt så har vi någon gränssnittsguru här är jag tacksam för lite diskussioner via pm.

    Håller också på fundera över hur man hanterar problemet med tunerinställningar.

    Efter upp nya satellites.xml, lamedb och bouquets-listor blivit uppdaterade så finns det risk att inte värdena stämmer för vilken satellit man valt i boxens tunerinställningar gentemot den som kommer från appen. Exempel: Vissa kan i sina tidigare inställningar ha valt Astra 4.9 som satellit. Trycker jag då dit Astra 4.8 kommer man få en massa gråa kanaler trots att det är samma satellit eftersom "kedjan" blir bruten. Filen settings innehåller "config.Nims.0.diseqcA=49" medan satellite.xml innehåller "<sat position=48...>"

    Kan lösa det på några olika sätt:
    1. Ett meddelande om att man kan få kontrollera tunerinställningarna om kanaler är gråa (och välja in satelliten från nuvarande inställningar)
    2. Ändra satellitens position från 48 till vad det står i settings (kan vara lurigt att vara helt säker på alla satelliters intervall av sin position) innan filerna blir uppdaterade
    3. Uppdatera filen settings med värdet från servern men det känns riskabelt, särskilt då den kan se väldigt olika ut

    Är det någon som har tips på bästa sätt att komma runt problemet eller är det enklare än vad jag tror (grottat ner mig en del)?
    Kan tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem men är klart intresserad av att testa appen!

  3. #13
    Hej! änkte bara höra hur det går för dig. Är väldigt intresserad att prova appen i framtiden!

Liknande ämnen

  1. Uppdatera EPG automatiskt
    Av calleboy i forum Dreambox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 18:03
  2. Automatiskt omstart Dreambox
    Av LKC i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 09:18
  3. [LÖST] automatiskt uppdaterande kort
    Av Andon i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 19:36
  4. Automatiskt comhem kort
    Av Gortan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 18:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss