Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Xtrend 9500 bootar ej

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    100
    Tackad
    4 gånger

    Xtrend 9500 bootar ej

    Så efter att fungerat bra ett bra tag nu så vid en omstart så stannar den på ET9x00 i displayen, bootar inte alls , fläkten på hhd-platsen snurrar men inget mer. Har även testat att flasha om den men den hittar inte usb-minnet Den blinkar i powerknappen som den ska men sen bara står den o stampar.

    Nån som har nån ide ?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Jag har samma problem. I powersupply har jag hittad en elektrolytconding som är svullen.
    Jag hoppas att det kommer igång igen när jag byter condigen.

    Om du har pillad på det inbyggda batteriert är boxen åt helvete = det förbannade secuboard.
    Kolla spännigarna på powersupply dom är bra märkta.

    Mvh Kalle

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    100
    Tackad
    4 gånger
    Den elektrlyten kan stämma, jag har bytt en på en 9200 med succe, har inte kunnat se nåt på denna dock, securityboard kan man ju köpa ganska billigt, men menar du med att pilla på batteriet att man plockat ut det eller räcker det med o försöka, det har jag nämligen gjort

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Vad det gäller securityboard och batteriet så har jag bara läst om det. Batteriet ska hålla liv i ett minne med en boot övervakningsrutin. Tar man ut batteriet så försvinnar koden i minnet och mottagaren bootar inte längre. Att man kann köpa lösa securityboard lösa har jag inte hört tidigare. Du kann väl berätta om det. Till att börja med bör du mäta späningarna på powersupply. Det ska vara 3,3volt och 5volt för moderkortet. För hårddisken 5 + 12volt.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    100
    Tackad
    4 gånger
    Att byta vet jag inte mer än att jag hittar på ebay för ca 350 , min tanke med att plocka ur batteriet var att faktiskt tömma minnet o få en nystart så att säga, men då struntar jag i det , var ändå väldigt svår o få loss.

    Ska se om jag kan mäta senare ikväll,

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    100
    Tackad
    4 gånger
    Vet inte riktigt var du menar jag ska mäta, är det på den seriella kabeln till moderkortet du menar, där fick jag inga utslag alls

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    100
    Tackad
    4 gånger
    Jag har en gammal 9200 som lagt av med tunerna, jag skiftade plats på strömkorten o testade o starta, där då den gamla gick igång med fel strömkort o 9500 inte gick igång mer än innan, så därmed anser jag det kortet vara ok

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Nästa steg vore väl att skifta securityboard om dom ser likadana ut. Det är en möglighet en annan är att skicka den till reparation.
    Min burk fungerar igen efter kondensator byte.

    Mvh Kalle

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    100
    Tackad
    4 gånger
    Grattis till det, som sagt det funkade för mig med på en annan, har testat o skifta dessa med, de såg väl inte riktigt lika ut men kontakterna stämde o så, men det funkade nog inte på nån av de så eventuellt är det nån skillnad på de korten o det inte går att skifta, grunnar på om jag ska chansa på att köpa ett , men är nog mer inne på det stora kortet o det har jag inte hittat nåt att köpa, har visserligen lite kontakt med HM-Sat i tyskland, kanske kan höra med dem.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-07-12, 18:11
  2. Problem med xtrend 9500
    Av Donalds_Duck i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-04-10, 23:34
  3. Någon som har erfarenheter av Xtrend 9500 HD
    Av Donalds_Duck i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-21, 13:10
  4. Xtrend ET-4000, suverän box!
    Av ingebern3 i forum Övriga mottagare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-04-11, 20:50
  5. Xtrend ET-4000
    Av mattaahm i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 17:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss