Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 37

Ämne: Ingen bild men hittar kanaler!

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Okodade kanaler Thor:
    CCTV 9 Documentary
    CCTV News
    Music Channel

    Okodade kanaler Astra:
    2+2
    A-One
    Kanal 10
    Tack så mycket 😀

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Mathias81 Visa inlägg
    Ville mest bara se om jag fått lite koll på grejerna så om du vet 1 okodad kanal så skulle ja gärna vilja veta. Fick dessutom monoblocket idag så jag ska ut och byta lnb med. Så ja får in både astra och thor. Så skulle vilja veta 1 okodad kanal för varje satellit. För att just bara kolla hur de blir att se ut.

    En annan fråga ståendes framifrån mot parabolen tänkte ja sätta thor i mitten och astra på sidan om. Då blir astra till vänster framifrån från sett eller hur?
    Lättast är att titta på http://www.lyngsat.com/Thor-5-6-7-an...sat-10-02.html eller http://www.lyngsat.com/Astra-4A-and-SES-5.html
    De med ljusgul bakgrund ska vara okodade.


    Ja, om du tittar in i parabolen framifrån så har du Thor-LNB till höger.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Brukar köra på god och gospel channel för att ställa in satelliterna dom är okodade.
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  4. #14
    Ok tack alla så länge ge. Fick ett problem nu på kvällen. Bytte lnb från single till monoblock. Gick skit bra. Hade jätte bra signal på thor och bytte satellit i satfinder på dreamboxen för att kolla signalen på astra. död. Ingen signal alls. Bytte tillbaka till thor och då var den med helt död. Funka ju först. Nu är båda döda och inte en tillstymmelse till signal. Vad kan ha hänt?

  5. #15
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmmm.

    Stängde du av boxen medan du bytte LNB, om inte så är det mycket stor chans att du har bränt tunern i boxen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #16
    Nej de gjorde jag inte. Helvete!!!!! Bra sätt att kontrollera de på? Förutom att byta tunern i boxen. Kolla med mitt första lnb? Som jag vet fungera?. Denna gång stänga av boxern innan stod oxå när ja hade startat om boxern: tuner inte tillgänglig. Eller nå liknande.
    Senast redigerad av Mathias81 den 2016-11-01 klockan 07:27.

  7. #17
    Var ju inte helt gratis heller med en ny tuner såg ja.....

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Det behöver inte vara så dyrt för att växla tuner på 800se.

    Gå till >> aliexpress.com << och skriv i sökrutan: BCM 4505 - här hittar du många
    möjligheter från US $ 19,99 och upp - och det finns frakt includeret - Jag kan se att en tuner
    i Sverige kostar Sek.890.00 - US $ 19,99 ger Sek.181,00 - !!! (136,00 DKK)

    Jag har köpt flera tuners här och det sista jag fick 17 dagar efter bestälningen, är alltid de billigaste
    jag har köpt (jag tror att de är alla samma) de arbetar 100% och med mycket höga SNR-värden.

    När du växlar tunern behöver du inte ändra något på din box - det kommer att bli som förut olyckan hände
    och den är mycket lätt att montera.

    Jag handlar mycket på AliExpress som har et mycket högt servicenivå - och om du registrera dig de senare
    inköp bliver mycket enklare - det är fantastiskt vad man kan få av sattilbehør och fantastiska priser-
    prova att använda sökrutan.
    Senast redigerad av Bosse3050 den 2016-11-01 klockan 10:25.

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av Bosse3050 Visa inlägg
    Det behöver inte vara så dyrt för att växla tuner på 800se.

    Gå till >> aliexpress.com << och skriv i sökrutan: BCM 4505 - här hittar du många
    möjligheter från US $ 19,99 och upp - och det finns frakt includeret - Jag kan se att en tuner
    i Sverige kostar Sek.890.00 - US $ 19,99 ger Sek.181,00 - !!! (136,00 DKK)

    Jag har köpt flera tuners här och det sista jag fick 17 dagar efter bestälningen, är alltid de billigaste
    jag har köpt (jag tror att de är alla samma) de arbetar 100% och med mycket höga SNR-värden.

    När du växlar tunern behöver du inte ändra något på din box - det kommer att bli som förut olyckan hände
    och den är mycket lätt att montera.

    Jag handlar mycket på AliExpress som har et mycket högt servicenivå - och om du registrera dig de senare
    inköp bliver mycket enklare - det är fantastiskt vad man kan få av sattilbehør och fantastiska priser-
    prova att använda sökrutan.
    Ok. Pluggade på lite om tuner medan ja vänta på svar här i från och många säger att alps tuner är bättre? Vad vet du om det? Man får högre signal med alps och den är stabil tydligen. Lång livslängd

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Har du brug for LNB inn og LNB out så kjöb en ALPS. - jag har selv en ALPS og den gi'r inte bätre
    signal end BVM 4505 !!! --ALPS kan du också köbe her men efter hvad jag kan se, kun til
    DM800HD och inte til DM800HD se.:

    https://www.aliexpress.com/wholesale...ext=alps+tuner

    Jeg har en Kina tuner i en af mine 800se og den er 4 år gammel och gi'r stadig super signal.

    Der er inte altid at det dyreste er det bäste - jag har set at en dyr och en billig kommer från
    samma ställe - jag har 4 800se BOXE- de 3 är cloner och no.4 är org. - de värker helt ens.!!!
    Senast redigerad av Bosse3050 den 2016-11-01 klockan 11:11.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Hittar kanaler men ingen bild eller ljud
    Av kick i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-01-08, 23:51
  2. Vu+ uno Kanaler men ingen bild.
    Av pina i forum Vu+
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-10-04, 23:39
  3. Ingen ljud/bild på kodade kanaler?
    Av DM 7020 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 17:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss