Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 37

Ämne: Ingen bild men hittar kanaler!

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av Bosse3050 Visa inlägg
    Har du brug for LNB inn og LNB out så kjöb en ALPS. - jag har selv en ALPS og den gi'r inte bätre
    signal end BVM 4505 !!! --ALPS kan du också köbe her men efter hvad jag kan se, kun til
    DM800HD och inte til DM800HD se.:

    https://www.aliexpress.com/wholesale...ext=alps+tuner

    Jeg har en Kina tuner i en af mine 800se og den er 4 år gammel och gi'r stadig super signal.

    Der er inte altid at det dyreste er det bäste - jag har set at en dyr och en billig kommer från
    samma ställe - jag har 4 800se BOXE- de 3 är cloner och no.4 är org. - de värker helt ens.!!!
    Har en alps idag. En in och en ut. Så det är väl lika bra att köpa alps. Rev m ska tydligen vara bättre än dom andra alps rev.

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Min BOX med ALPS tuner er en DM800 - jeg mener heller ikke at der findes ALPS til 800se.

    Har sakset dette fra en annan sat site :


    Re: Which tuner is better BCM or the ALPS 801A M?
    --------


    Quote Originally Posted by Romero View Post

    Hi

    Thinking of buying a DM800SE clone, but I see it has a BCM tuner rather then the newer ALPS 801A M tuner, now the
    suplier says he will swap out the BCM for the ALPS if I want he says there is no difference between them bar
    the ALPS has the loop through F connector. Anyway just wondering what which tuner would you guys go for?

    Thanks


    As far as I am aware there are no Alps tuners for the dm800se,it was for the ordinary dm800 so be careful in
    case he's trying to sell you a dm800 instead of the se model,

    Unless anybody has anymore info on this I would be careful m8

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Du skriver :

    Har en alps idag. En in och en ut. Så det är väl lika bra att köpa alps. Rev m ska tydligen vara bättre än dom andra alps rev.

    Er du sikker på at det er en 800se ? -- Prova : menu/information/om (about/hardware = ?)

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Bosse3050 Visa inlägg
    Du skriver :

    Har en alps idag. En in och en ut. Så det är väl lika bra att köpa alps. Rev m ska tydligen vara bättre än dom andra alps rev.

    Er du sikker på at det er en 800se ? -- Prova : menu/information/om (about/hardware = ?)
    DM800HD SE är de ja har

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Det är något som inte rätt!

    Har du haft BOXEN från nya? - Har du köpte den som begagnet? - Du får ingen bild? - Har fungerat i det förflutna?

    Jag har googlat Alps tuner BSBE2-801A (det kallas den) fanns det bara ett ställe och resten jag hittade (många) har endast
    för dm800 - Jag tror att det är ett fel med den ena.

    Du nämner att du har ändrat Softcam - för fria kanaler får inte använda någon form av cam.

    Innerst inne är jag rädd för att du har en begagnet 800se med en fel tuner - indikationer är det.

    Mitt råd: köp en BCM 4505 tuner så det fungerar.

  6. #26
    Köpte den begagnad. Han som hade den innan fungera det för. Sen när jag satte upp parabolen med en lnb så fick jag signal och den var helt ok. Sen ett par dagar senare fick jag ett monoblock och installera det och fick signal på ena satelliten. Testa sen andra satelliten och fick ingen signal bytte tillbaka till första satelliten som fungera och då visa den ingen signal heller. Där är jag nu.

  7. #27

  8. #28

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    En sista fråga: Har du sett BOXEN
    fungerat och bilden innan du köpte den?

  10. #30

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Hittar kanaler men ingen bild eller ljud
    Av kick i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-01-08, 22:51
  2. Vu+ uno Kanaler men ingen bild.
    Av pina i forum Vu+
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-10-04, 22:39
  3. Ingen ljud/bild på kodade kanaler?
    Av DM 7020 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 16:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss