Resultat 1 till 10 av 37

Ämne: Ingen bild men hittar kanaler!

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Som de andra sagt. På våra nordiska satelliter 1W och 4.8E så finns det väldigt få okodade kanaler. Det finns någon enstaka religiös kanal man kan prova med bara för att se att grejerna funkar. Men alla "normala" svenska kanaler även SVT, TV4 och TV6 är kodade när de sänds över satellit.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Som de andra sagt. På våra nordiska satelliter 1W och 4.8E så finns det väldigt få okodade kanaler. Det finns någon enstaka religiös kanal man kan prova med bara för att se att grejerna funkar. Men alla "normala" svenska kanaler även SVT, TV4 och TV6 är kodade när de sänds över satellit.
    Ville mest bara se om jag fått lite koll på grejerna så om du vet 1 okodad kanal så skulle ja gärna vilja veta. Fick dessutom monoblocket idag så jag ska ut och byta lnb med. Så ja får in både astra och thor. Så skulle vilja veta 1 okodad kanal för varje satellit. För att just bara kolla hur de blir att se ut.

    En annan fråga ståendes framifrån mot parabolen tänkte ja sätta thor i mitten och astra på sidan om. Då blir astra till vänster framifrån från sett eller hur?

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    914
    Tackad
    145 gånger
    Okodade kanaler Thor:
    CCTV 9 Documentary
    CCTV News
    Music Channel

    Okodade kanaler Astra:
    2+2
    A-One
    Kanal 10

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Okodade kanaler Thor:
    CCTV 9 Documentary
    CCTV News
    Music Channel

    Okodade kanaler Astra:
    2+2
    A-One
    Kanal 10
    Tack så mycket 😀

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Mathias81 Visa inlägg
    Ville mest bara se om jag fått lite koll på grejerna så om du vet 1 okodad kanal så skulle ja gärna vilja veta. Fick dessutom monoblocket idag så jag ska ut och byta lnb med. Så ja får in både astra och thor. Så skulle vilja veta 1 okodad kanal för varje satellit. För att just bara kolla hur de blir att se ut.

    En annan fråga ståendes framifrån mot parabolen tänkte ja sätta thor i mitten och astra på sidan om. Då blir astra till vänster framifrån från sett eller hur?
    Lättast är att titta på http://www.lyngsat.com/Thor-5-6-7-an...sat-10-02.html eller http://www.lyngsat.com/Astra-4A-and-SES-5.html
    De med ljusgul bakgrund ska vara okodade.


    Ja, om du tittar in i parabolen framifrån så har du Thor-LNB till höger.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Funkar att se SVT1 SVT2 TV4 TV6 och Barnkanalen med Softcam Scam om du inte har kort

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Knicken Visa inlägg
    Funkar att se SVT1 SVT2 TV4 TV6 och Barnkanalen med Softcam Scam om du inte har kort
    Tack så mycket

  8. #8
    Har en ny tuner i nu. Nu får ja in thor på port b. Den ska ju vara på port a. Eller hur. Försöker klura ut hur de blivit så men står still nu. Har ett monoblock. När ja börja med att ställa in satelliter hade ja thor på port a. Har inte ändrat parabolen ngt.

  9. #9
    Screenshot_20161118-163318.jpg är ngt fel förutom att thor är på port b. Testade eftersom ja inte fick någon signal på port a. När jag installera från första början hade ja ett single lnb och hitta thor. Så egentligen borde ju thor vara på port a. Eller hur?
    Senast redigerad av Mathias81 den 2016-11-18 klockan 17:35.

  10. #10
    Har fått kanon bra signal på thor 84% snr 99%agc 14.5db på cmore kanalerna. 30 procent på 12643 frekvensen. Så gjorde jag kanalsökning och hitta över 800 kanaler. Gött. nu får dock inte in astra. Men ja undrar om ja har rätt inställningar i dreamboxen. Ngn som vet. Har ett single monoblock. Inbyggd switch.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Hittar kanaler men ingen bild eller ljud
    Av kick i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-01-08, 22:51
  2. Vu+ uno Kanaler men ingen bild.
    Av pina i forum Vu+
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-10-04, 22:39
  3. Ingen ljud/bild på kodade kanaler?
    Av DM 7020 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 16:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss