Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 37

Ämne: Ingen bild men hittar kanaler!

  1. #1

    Ingen bild men hittar kanaler!

    Är ny på det här med dreambox. Men lär mig mer än gärna och läser och söker information så mycket jag kan. Provar mycket själv. Nog om det. Problemet:
    Har en dm800hd se och kör openpli 4.0 har inget kort och ingen som delar kanaler till mig. Nu är de så att jag monterade upp parabolen i helgen fick signal och allt. Gjorde kanalsökning och hitta en massa kanaler. Men får varken bild eller ljud. Har bytt softcam. Och provat fram och tillbaka. Men lyckas ändå inte. Visst borde jag kunna få fram dom fria kanalerna utan kort? Tänkte på tv1 tv2 tv4 och så vidare. Eller har ja fattat de helt fel. Är ett nytt lnb. väntar på ett monblock. Ny kabel. Begagnad box. Är inställd på thor i dagsläget. Har försökt söka efter svar men efter två dagars letande så är de lite tungt. Tacksam för lite hjälp på vägen. Ska oxå tilläga att snr är 96% agc 50% och ber uppåt 6000. Vet inte om det har med ber att göra att jag inte får bild men då borde jag väl inte kunna hitta några kanaler om det är för mycket träd i vägen. Tog ner en massa träd när ja samtidigt satte upp parabolen. Har kanske inte helt fri väg ännu men då borde den väl inte ens hitta satelliten? Vet att ber bör ligga på 0. Men jag hittar ingenstans där det finns en gräns som gör att det skiter sig med bild.
    Senast redigerad av Mathias81 den 2016-10-31 klockan 14:07.

  2. #2
    Om det inte framkom så är jag väl medveten om att jag måste ha ett kort eller ngt som delar kanaler för att få in alla andra.
    Senast redigerad av Mathias81 den 2016-10-31 klockan 14:00.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Du måste ha kort.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  4. #4
    Så ja måste ha ett kort till och med för fria kanalerna? Dåligt!

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Upphovsrätten gäller för parabol, vem som helst, från vilket land som helst skulle annars kunna få bild på "gratiskanaler".
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Upphovsrätten gäller för parabol, vem som helst, från vilket land som helst skulle annars kunna få bild på "gratiskanaler".
    Tyskland har slingrat sig undan.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  7. #7
    Ok då får ja tacka för snabbt svar. Då har jag inga problem i dagsläget.

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Som de andra sagt. På våra nordiska satelliter 1W och 4.8E så finns det väldigt få okodade kanaler. Det finns någon enstaka religiös kanal man kan prova med bara för att se att grejerna funkar. Men alla "normala" svenska kanaler även SVT, TV4 och TV6 är kodade när de sänds över satellit.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Som de andra sagt. På våra nordiska satelliter 1W och 4.8E så finns det väldigt få okodade kanaler. Det finns någon enstaka religiös kanal man kan prova med bara för att se att grejerna funkar. Men alla "normala" svenska kanaler även SVT, TV4 och TV6 är kodade när de sänds över satellit.
    Ville mest bara se om jag fått lite koll på grejerna så om du vet 1 okodad kanal så skulle ja gärna vilja veta. Fick dessutom monoblocket idag så jag ska ut och byta lnb med. Så ja får in både astra och thor. Så skulle vilja veta 1 okodad kanal för varje satellit. För att just bara kolla hur de blir att se ut.

    En annan fråga ståendes framifrån mot parabolen tänkte ja sätta thor i mitten och astra på sidan om. Då blir astra till vänster framifrån från sett eller hur?

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Okodade kanaler Thor:
    CCTV 9 Documentary
    CCTV News
    Music Channel

    Okodade kanaler Astra:
    2+2
    A-One
    Kanal 10

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Hittar kanaler men ingen bild eller ljud
    Av kick i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-01-08, 23:51
  2. Vu+ uno Kanaler men ingen bild.
    Av pina i forum Vu+
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-10-04, 23:39
  3. Ingen ljud/bild på kodade kanaler?
    Av DM 7020 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 17:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss