Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Box för Enigma2-ström plus Netflix - hustruvänlig sovrums-TV

  1. #1
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger

    Box för Enigma2-ström plus Netflix - hustruvänlig sovrums-TV

    Klassiska frågan: Sökes: Allt-i-ett-lösning :-)

    Hjälper en vän med sovrums-TV:n. För närvarande sitter där en RPi med OpenELEC+Vu-plugin mot en Vu+ Solo satellit. Men SD-kortet blir korrupt då och då och de hade velat addera Netflix. Det är lätt att läsa sig till massor av alternativ men svårare att veta hur stabilt och hustruvänligt det är, då jag inte har möjlighet att vara på plats och ge support så ofta vill jag gärna hitta något som är install&forget.

    Den ska gärna få plats bakom TV:n. Min tidigare plan var en Vu+ Zero med "Remote Channel Stream Converter", då ingen kabel är framdragen. Garanterat stabilt och samma interface som huvudboxen, men då inget Netflix som senare kom till i kravspecen. Då tänker jag mig istället någon Android-box med en Enigma2-app, gärna samma funktionalitet som Live TV i Kodi. Men finns det någon stabil sådan nu? "dream Player" ser ut att ha bäst omdöme. Undviker gärna det extra steget med Vu-plugin inuti Kodi, inuti Android. Eller är det snabbstartat?

    I så fall förslag på en liten, stabil och snabb Android-box, gärna med ethernet och stöd för HDMI-CEC. Ska kanske provköra med en android-lur och MHL-adapter för att se hur det rullar.

    Wetek och Amiko känns ev. overkill.
    Senast redigerad av MrPotatoHead den 2016-11-08 klockan 18:39.

  2. #2
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Ok, nu lutar det nog mer åt en Apple TV 4. Då kan man både köra som innan, Kodi (MrMC) med addon, eller appen vuplusTV. Någon som använder det, erfarenheter?

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    237
    Tackad
    22 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Ok, nu lutar det nog mer åt en Apple TV 4. Då kan man både köra som innan, Kodi (MrMC) med addon, eller appen vuplusTV. Någon som använder det, erfarenheter?

    Jag har sedan en tid tillbaka testat Apple TV4 samt appen VuplusTV. Och det har fungerat bra även på wifi, Jag får dock inte alla kanaler att fungera, tex. TV 2 Danmark. Väljer jag den kanalen stängs appen ned.
    Jag tycker att Appen är bra, Men kan vara lite ostabil ibland.

  5. #5
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Testat en äldre modell MiniX, det mesta funkar hyggligt på denna tycker jag. Vet dock ej om detta går med enigma2 stream, men ser ingen anledning varför det inte skulle gå?
    Några nyare appar har dock inte stöd för så gammalt Android system som den boxen jag hade.
    men har man en nyare MiniX box så borde det inte vara några problem?
    Har dock inte möjlighet att prova men någon annan kanske har en recension på en sådan?
    Senast redigerad av Minime den 2016-11-14 klockan 11:33.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

Liknande ämnen

  1. Netflix till vu+ ?
    Av sikerim i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-03-17, 21:04
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-09-22, 23:53
  3. Netflix stänger av
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-02-10, 20:21
  4. Openairplay + netflix
    Av cossierolle i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-07-25, 11:05
  5. HBO och Netflix
    Av swedane i forum TV
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-10-02, 11:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss