Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Tips på PCI kort

  1. #1

    Tips på PCI kort

    Jag undrar om någon har tips på ett bra PCI kort med dubbla tuners och plats för kortläsare så man får in de kodade kanalerna på boxer?

    Idag kör jag en linux-dator med tvheadend och oscam. Jag har ett PCI kort från dvbsky och en kortläsare som jag köpt på nätet. Jag vill gärna hänga kvar vid linux-datorn. Den används till mycket här hemma och det är lämpligt att den strömmar TV till TV (använder raspberry pies med kodi som mottagare), datorer (kodi), plattor och telefoner.

    Problemen med den här riggen är två till antalet.
    1. Jag har lite släpningar i bilden vid snabba panoreringar i vissa program på vissa kanaler (?) vilket gör att bilden upplevs suddig.

    2. Kanalerna försvinner en och en och går inte titta på. Kortet jag har skall klara DVBT2 så jag tror det handlar om kortläsaren som inte kommer från boxer. Har läst att de numera bara godkänner vissa kortläsare?

    har någon en fungerande liknande rigg hemma där de får in boxers kanaler som discovery och disny XD (dessa försvann först från mig)?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    230
    Tackad
    4 gånger
    http://shop.tbsdtv.com dom funkar

    Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
    Senast redigerad av wikings1 den 2016-11-12 klockan 10:57.

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Jag kör ett från dom, fast mitt är då DVB-S, så det kan vara lite skillnad. Men ett problem som jag upptäckte var att om man sätter kortet i en PCIe x 1, så funkar det inte så bra, det funkar helt utan problem om man sätter det i en PCIe x 16. Vet inte om detta står någonstans, men om du får problem, så testa detta.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av wikings1 Visa inlägg
    http://shop.tbsdtv.com dom funkar

    Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
    Vilket kort tänkte du på av de som finns? Sätter man in en kortläsare på kortet sedan? Vart kan man köpa en kortläsare som fungerar med boxer?

    Mycket frågor här...

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Går det verkligen att avkoda boxers mpeg4 kanaler? Disney XD sänder i mpeg4, men Discovery är fortfarande mpeg2 så den borde du kunna se.

    Från boxers hemsida.
    För att se kanaler som sänds med DVB-T2 behövs en DVB-T2-box. Det finns också TV-apparater med stöd för DVB-T2. Med hjälp av en CI+modul kan du ta emot HDTV-kanaler med en sådan.
    Senast redigerad av kaptenmorgan den 2016-11-12 klockan 18:41.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Digital devices har trevliga kort också. Bla ett med 8 (!) tuners.

    Skickat från min A0001 via Tapatalk

  7. #7
    Det här skulle jag gärna vilja få svar på. Det har ju sagts både ja och nej här. Kan någon ge ett tydligt svar? Om jag nu skall investera i ett nytt kort är det väldigt intressant.

    Citat Ursprungligen postat av kaptenmorgan Visa inlägg
    Går det verkligen att avkoda boxers mpeg4 kanaler? Disney XD sänder i mpeg4, men Discovery är fortfarande mpeg2 så den borde du kunna se.

    Från boxers hemsida.

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av fredriksk Visa inlägg
    Det här skulle jag gärna vilja få svar på. Det har ju sagts både ja och nej här. Kan någon ge ett tydligt svar? Om jag nu skall investera i ett nytt kort är det väldigt intressant.
    Boxers mpeg4-kanaler kan bara avkodas genom en Boxer-godkänd CA-modul. Det går alltså inte med enbart softcam. Softcam i kombination med Alex-interface som sitter i en godkänd CA-modul sägs fungera.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Tips på TV-kort (DVB-T) med CI-slot
    Av rolrn i forum Hårdvara
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 19:48
  2. Lite tips på DVB-S kort?
    Av electrified i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 16:48
  3. [LÖST] Något tips på ett bra DVB-T TV-kort för PC?
    Av hejkon i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-17, 21:14
  4. tips ang. au kort viasat?......plzzz...
    Av hrc4u i forum Viasat
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 23:45
  5. Tips hur man kan skaffa kort? pris?
    Av Monika_1971 i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 04:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss