Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: streama viasat till nätverk (kodi som klirnt)

  1. #1

    streama viasat till nätverk (kodi som klirnt)

    Idag kör jag boxer som leverantör. jag har ett pci-kort i en linux dator och använder TVHeadend och oscam för att strömma till klienter som kör KODI. Det har fungerat bra fram till att boxer börjat gå över till Mpeg4 och kanaler börjat försvinna

    Nu letar jag efter en ny lösning och ögonen faller på Viasat.

    Jag är helt grön på hur en sådan lösning skulle se ut och behöver hjälp. Finns det fungerande PCI kort och kortläsare? Börjar även de gå över till teknik som inte fungerar att strömma ut? HD kanaler eller andra kanaler som inte fungerar?

    Kan jag använda min kortläsare jag har idag och fortsätta använda TVHeadend/oscam?

    Hjälp tas tacksamt emot

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Rekommenderar att du tittar på Canal Digital istället för Viasat. Viasats HD-kanaler fungerar endast i originalbox + att det krävs att man parar Viasats programkort med en gammal ren SD-mottagare för att köra det i oscam.

    Canal Digitals teknik är än så länge betydligt lättare att handskas med för oss som vill köra egen utrustning. Alla kanaler utom ett fåtal premium-kanaler (Sport) funkar även i HD.

    Du skriver inte vilken kortläsare du har men du bör kunna återanvända samma kortläsare till CD eller Viasat.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. BBB IP-TV till KODI
    Av Picanto207 i forum IP-TV
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2017-02-01, 21:23
  2. Streama säkert från hd800 till utsidan mitt nätverk.
    Av Galloway82 i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-02-15, 11:23
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-01-20, 09:59
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-23, 17:06
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 18:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss