Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 31

Ämne: Priserna höjs

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Vadå höjer priserna, var det inte någon prat om att dom skulle öka på med 20-40kr per månad för familjepaketet pga kanalbråket som pågick ett tag.

    Men det var ju inget märkvärdigt, om jag inte minns fel så var det ju något i stil med att bolaget (discovery networks) inte höjt priset på kanalerna
    på många år och det nu var dags att index justera upp det. Så det lär ju dröja många år innan det blir någon höjning igen. Jag tycker priset inte är så högt,
    med tank på hur otroligt många kanaler man får, plus play möjlighet osv. Jag menar, på 90talet så kostade ju t.ex TV1000 eller om det
    var FilmNet typ 200kr i månaden eller något sådant. Och det var för en enda kanal.

    Däremot är det ju ruttet att extrakort kostar så pass mycket, kunde dom inte fixa något system där man slipper den biten. Visst man kan köra
    med cardsharing men det är ju inte samma sak, jämfört med någon officiell lösning som stöds.

    Eller ska dom höja igen, vad handlar det om denna gång då ?

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Ja CMore höjer sina paket med 20:-/mån oavsett operatör.
    Inget som har med CD att göra.
    Övrig förändring är att CMore Tennis ersätts med ytterligare en Live kanal.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  3. #13
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Vadå höjer priserna, var det inte någon prat om att dom skulle öka på med 20-40kr per månad för familjepaketet pga kanalbråket som pågick ett tag.

    Men det var ju inget märkvärdigt, om jag inte minns fel så var det ju något i stil med att bolaget (discovery networks) inte höjt priset på kanalerna
    på många år och det nu var dags att index justera upp det. Så det lär ju dröja många år innan det blir någon höjning igen. Jag tycker priset inte är så högt,
    med tank på hur otroligt många kanaler man får, plus play möjlighet osv. Jag menar, på 90talet så kostade ju t.ex TV1000 eller om det
    var FilmNet typ 200kr i månaden eller något sådant. Och det var för en enda kanal.

    Däremot är det ju ruttet att extrakort kostar så pass mycket, kunde dom inte fixa något system där man slipper den biten. Visst man kan köra
    med cardsharing men det är ju inte samma sak, jämfört med någon officiell lösning som stöds.

    Eller ska dom höja igen, vad handlar det om denna gång då ?
    Jag kollar ju inte på alla dem där kanalerna.

  4. #14
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Rags32, jo visst är det individuellt vad man vill titta på. Visst hade det varit fördelaktigt om tekniken utvecklats annorlunda eller med
    smarta boxar där man kunde sätta ihop egna paket osv. Men så har det inte riktigt blivit, och då sitter man kvar i fällan med paket
    och priser därefter.

    Bara att gilla läget, för det går inte att göra något åt det, annat än att välja bland dom val som finns. Tursamt nog är det ju inte
    tvång, förutom den där äckliga "radio och TV avgiften" från rånar-tjänst.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Rags32, jo visst är det individuellt vad man vill titta på. Visst hade det varit fördelaktigt om tekniken utvecklats annorlunda eller med
    smarta boxar där man kunde sätta ihop egna paket osv. Men så har det inte riktigt blivit, och då sitter man kvar i fällan med paket
    och priser därefter.

    Bara att gilla läget, för det går inte att göra något åt det, annat än att välja bland dom val som finns. Tursamt nog är det ju inte
    tvång, förutom den där äckliga "radio och TV avgiften" från rånar-tjänst.
    Tror inte att tekniken begränsar möjligheten att välja en egen mix av kanaler. Tror att tex Discovery säljer sina kanaler i form av paket, dvs att CD måste sälja dom i vissa paket. Var det inte snack om det i samband med CD vs discovery bråket?

    Radio och tv avgiften är ju en helt annan diskussion.

  6. #16
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Då var det dags igen...

    Canal Digital

    "Den 1 mars 2017 höjs priset på Familjepaketet med 20 kr till 359 kr/mån.
    Prishöjningen beror på ökade distributions- och kanalkostnader.
    Har du tv i flera rum, dvs ett Tvillingabonnemang, kommer priset på detta att vara oförändrat."

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Då var det dags igen...

    Canal Digital

    "Den 1 mars 2017 höjs priset på Familjepaketet med 20 kr till 359 kr/mån.
    Prishöjningen beror på ökade distributions- och kanalkostnader.
    Har du tv i flera rum, dvs ett Tvillingabonnemang, kommer priset på detta att vara oförändrat."
    Det börjar bli lite väl ofta nu tycker jag...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Även C More paketet höjs med 20:- från 1 April.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  9. #19
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Är den där jävla hästkanalen som kostar fläsk!!
    Stryk den gärna för min del..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    allting höjs frågan är bara om CD höjs mer än snittet

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss