Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Problem lägga in CCcam i en Vu Zero

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger

    Problem lägga in CCcam i en Vu Zero

    Hej igen!
    Ett tag sedan jag var inne här. En granne ville jag skulle hjälpa honom installera en ny VU Zero. Har tidigare lagt in CCcam i en VU Zero med Blackhole utan problem.
    Den här VU Zero visar inte vilken image som är inlagd. När jag nu hämtat hem CCcam från arkivet och för över cccam.cfg till boxen under /var/etc och sedan klickar på Bearbeiten för att editera, så kommer det bara upp en massa nonsenstext. Någon av er som har idé om vad jag gör för fel? :-(
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    CCcam.cfg är konfigurationsfilen för CCcam, du måste ladda ner CCcam binären som passar din image. Enklast om du flashar om boxen med ex. OpenPli, då finns CCcam att ladda ner från plugins.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    CCcam.cfg är konfigurationsfilen för CCcam, du måste ladda ner CCcam binären som passar din image. Enklast om du flashar om boxen med ex. OpenPli, då finns CCcam att ladda ner från plugins.
    Tack matkoh! Trodde CCcam fanns installerad vid leverans, men började fundera på att det var som du nu skrev, när .cfg filen inte gick att installera.
    Får höra med han som köpt boxen. Säkert bäst att lägga in en OpenPli - men avvaktar vad han själv säger ...
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Liknande ämnen

  1. Problem lägga in bouqets i dreamboxedit
    Av jonnh i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-08-22, 01:12
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-12-03, 18:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss